تغییرات در روند دریافت ارز دانشجویی

به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، مجتبی صدیقی گفت: برای کمتر شدن مراجعات خانواده‌ها به بحث دانشجویان برای گرفتن کارنامه ارزی، با هماهنگی بانک مرکزی و بانک عامل، قرار شد همه کارها به صورت غیر حضوری انجام شود.

وی ادامه داد: یعنی دانشجو اطلاعات درخواستی را روی سایت سازمان امور دانشجویان در محلی که مشخص شده، ثبت می کند، سپس مسئولان ذی ربط آن را بررسی و تایید می کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در مرحله بعد بانک مذکور گواهی صادره را بنا به درخواست خانواده دانشجو به شعبه بانکی مورد نظر در شهرستانی که مشخص شده به صورت آنلاین ارسال می کنند.

وی ادامه داد: سپس خانواده دانشجو به بانک مراجعه و معادل ریالی را تامین کرده و ارز را دریافت می کنند، با این روش حضور فیزیکی و مراجعه خانواده ها برای گرفتن گواهی ارز دانشجویی رفع شود.

به گزارش مهر، اخیرا اداره تسهیلات و اعزام با هزینه شخصی سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: در راستای تحقق راهبرد‌های کلان سازمان امور دانشجویان در جهت الکترونیکی کردن و اصلاح فرایندهای کاری و نیز در جهت تسهیل، سرعت بخشی و عدم نیاز به مراجعه حضوری، روند رسیدگی به درخواست‌های ارز دانشجویی تغییر خواهد کرد.