بابک زنجانی تهدید به شکایت بین‌المللی می‌کند

به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم، نجفی در ادامه هفدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی اظهار کرد: در سال 91 مبالغ ارزی پرداخت شده به پیمانکاران، 7.78 میلیارد یورو بود و رقمی که زنجانی با اعمال مجرمانه تحصیل کرده، 2.66 میلیارد یورو است؛ یعنی یک سوم مبلغ 7.78 میلیارد یورو. آیا یک سوم این مبلغ، مخل نظم اقتصادی نیست. 

نماینده دادستان تهران در ادامه با اشاره به نامه 20 نهج‌البلاغه گفت: سراسر لایحه‌ای که متهم قرائت کرد، اهانت آمیز بود و مدعی شد این روزهای بازداشت از سوی دولت تدبیر و امید هدایت شده است. آقای زنجانی بجای فرافکنی بداند که قوه‌قضائیه همواره در راستای اجرای عدالت و مبارزه با فساد جدی بوده است.

نجفی اضافه کرد: دستگاه قضایی در رسیدگی به هیچ پرونده و مفسده‌ای از جمله مفسده آقای زنجانی، به دنبال سیاسی‌کاری نیست. متاسفانه سیاسی جلوه‌دادن موضوع، یکی از راه‌هایی است که متهم همواره به آن توسل می‌جوید.

نماینده دادستان افزود: متهم مدعی است منشاء وجوهش بانک‌های مالزی و تاجیکستان است و دادستانی ایران صلاحیت بررسی آن بانک‌ها را ندارد. آقای زنجانی شاید تخصصی در حقوق جزا نداشته باشد. مواد چهارم و هفتم قانون مجازات، اجازه رسیدگی به عملیات مجرمانه در داخل و خارج از کشور را به به لحاظ تبعه ایرانی بودن، می‌دهد.

نجفی گفت: متهم به خاطر استناد کیفرخواست به اظهارات پرسنل، کیفرخواست را دارای فقر علمی می‌داند در حالی که در کیفرخواست فقط به قول متهم از تایپیست و آبدارچی تحقیق نشده است بلکه سایر افراد و مسئولان نیز اظهاراتی داشته‌اند.

نماینده دادستان ادامه داد: زنجانی ادعا دارد که بازپرس در مجموع 40 بار از وی بازجویی کرده که 20 مرتبه آن غیرحضوری بوده است. جالب است بدانید در این پرونده از بیش از 200 نفر تحقیق شده است و این پرونده بیش از 80 هزار برگ دارد. همچنین متهم قبل از مشخص شدن عملیات متقلبانه خود، از پاسخ به سئوالات بازپرس طفره می‌رفت.

نجفی گفت: بازپرس این پرونده چندین سال است که پرونده‌های سنگین اقتصادی را رسیدگی می‌کند اما با این حال عملیات متقلبانه زنجانی را فقط مستند به دانش قضایی خود نکرده بلکه بعد از یکسال تحقیقات، عملیات متهم را با عناوین مجرمانه در قرار نهایی ذکر کرده است.

وی ادامه داد‌: آقای زنجانی بجای عذخواهی از ملت، دست پیش گرفته و تهدید می‌کند مبنی بر اینکه در مراجع بین‌المللی شکایت خواهد کرد. جای تعجب است که بعد از سه سال چنین طلبکارانه موضع گرفته و می‌گوید کار خیر انجام داده است. کار خیرا شما مانع از رسیدکی به جرائم نخواهد بود.