شعبه مؤسسه نیکوکاری مهرآفرین در یاسوج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حضور عضو شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر یاسوج نخستین شعبه از مؤسسه خیریه مهر آفرین در یاسوج افتتاح شد.

عضو شورای شهر تهران در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: علت حضور من در این شهر به دلیل درخواست جوانان دانشجوی این استان که مقیم تهران هستند.

فاطمه دانشور با بیان اینکه یک کارآفرین در حوزه معدن هستم، گفت: در حوزه کارهای خیریه نیز کار در زمینه اقشار آسیب پذیر به ویژه زنان سرپرست خانوار و کار را شروع کردیم.

مؤسس سازمان مردم نهاد مهر آفرین بیان کرد: زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی یک معضل جدید در جامعه ایران است و اگر کنترل نشود در آینده سونامی دردناکی ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه در اتاق بازرگانی تهران بخشی به اسم مسئولیت اجتماعی را ایجاد کردیم، عنوان کرد: متأسفانه در کشور ما هنوز بنگاه‌های اقتصادی به صورت جدی در مسائل اجتماعی و نیکوکاری فعالیت ندارند و اکنون رتبه ایران در زمینه شاخص نیکوکاری در دنیا 91 است.

دانشور خاطرنشان کرد: هدف از تأسیس این شعبه از مهرآفرین در یاسوج شناسایی زنان سرپرست خانوار نیازمند و کودکان کار و ارائه خدمات مطلوب به این افراد است.

وی بابیان اینکه کودکان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند، گفت: اگر این کودکان در زمان مشخص شناسایی نشود در آینده توسط اشرار برای کارها و بزه‌های خطرناک به کار گرفته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای بانوان بازرگان اتاق تهران اظهار داشت: باید از ظرفیت مادی و معنوی بازگانان استان در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کودکان و زنان استفاده کرد.

وی بابیان اینکه یکی از معضلاتی که چهره شهر را نازیبا کرده است حضور کودکان کار، دستفروشی‌ها و تکدی گری است، ابراز کرد: شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کند.