پشت پرده تلاش وزارت بهداشت برای تجمیع بیمه ها/ دغدغه درمان یا جبران کسری بودجه ؟

 گروه اجتماعی،خبرنگار ما در راهروهای مجلس از زبان نمایندگان شنیده شده که پشت پرده تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجمیع بیمه ها و گرفتن حق درمان از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، اهدافی نهفته است اما در ظاهر اهداف دیگری برای گرفتن این حق درمان اعلام می شود.

 

خبرنگار افکارخبر در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده که  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا در قالب تجمیع بیمه ها میلیاردها پول بیمه شدگان تامین اجتماعی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصاحب کند.

در همین راستا نمایندگان معتقدند که یکی از اهداف پشت پرده این وزارتخانه برای بدست آوردن پول در قالب تجمیع بیمه ها، جبران کسری بودجه وزارتخانه است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به خبرنگار افکارخبر گفت: اهداف پشت پرده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موضوع تجمیع بیمه ها، جبران کسری بودجه وزارتخانه است.

وی در خصوص دلایل این کسری بودجه گفت: در هفت ماه اول امسال به اندازه سه برابر سال 92 در این وزارتخانه هزینه شده است و به همین دلیل کسری بودجه آن زیاد می باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مجاسبات مجلس تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم تا وزارت بهداشت از پول کارگران برای جبران کسری بودجه خود استفاده کند مگر اینکه از روی جنازه ما و کارگران رد شود.

قاضی پور با اشاره به مسئولیت قانونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: وزارت بهداشت اجازه ندارد تا پول کارگران را در قالب تجمیع بیمه ها از مجاری قاونی اش خارج و حیف و میل کند.

وی با بیان اینکه 15 نماینده طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی را تهیه کردند، تصریح کرد: نمایندگان از وزیر بهداشت می خواهند تا مشخص کند که  اعتبارات 10 درصد ناشی از هدفمندسازی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده کجا هزینه شده است؟

موضوع تجمیع بیمه ها مدتی است که به اختلاف اساسی بین 2 وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده است و هر کدام از این وزارتخانه ها در مجلس یار کشی کردند بطوریکه حامیان وزارت تعاون طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی و نظام سلامت را در مجلس کلید زدند و چند روز بعد نیز حامیان وزارت بهداشت طرح تحقیق و تفحص از وزارت تعاون و صندوقهای بیمه ای را تهیه و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند.