مرز مهران فقط برای ورود به ایران باز است

به گزارش افکارخبر، محمد بابایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در مورد آخرین وضعیت تردد در مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه و همچنین آمار ورود زوار کربلای حسینی به ایران اظهار داشت: تردد در مرز مهران همچنان فقط برای ورود به کشور ایران باز است و امکان عزیمت از مرز مهران به سمت کربلای معلی ممکن نیست.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تصریح کرد: در مرز چزابه و شملچه امکان تردد زوار با پاسپورت و ویزا به کربلای معلی مهیاست.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که تاکنون نزدیک به 58 درصد زوار مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند، بیان داشت: از دهم ماه صفر تا ساعت 24 دیشب -21 صفر- 850 هزار و 828 نفر از زوار از مرزهای زمینی، دریای و هوایی به کشور بازگشته‌اند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به تازه‌ترین آمار بازگشت زائران حاضر در راهپیمایی عظیم کربلای حسینی پرداخت و تصریح کرد: از ساعت 24 دیشب تا این لحظه -11:30 روز جمعه- 75هزار زائر از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به کشور مراجعت کردند.

وی وضعیت تردد در مرز مهران را سنگین ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تردد در مرز مهران و بار سنگین ترافیکی که وجود دارد، زائران ترجیح دادند که به صورت پیاده از مرز به سمت شهر مهران حرکت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به کاهش 13 تا 15 درصدی درجه‌ای هوا در شب گذشته در مهران اشاره و بیان داشت: به دلیل کاهش شدید هوا و برودت به وجود آمده بسیاری از زائران لباس کافی و وسایل مناسب گرمازا نداشتند و مجبور بودند بیش از 5-4 کیلومتر راه را در خاک عراق طی کرده تا به مرز برسند و بعد از مرز نیز تا رسیدن به پایانه مسافربری، سرمای شدید هوا را تحمل کنند که این شرایط موجب آزار و اذیت زائران شد.

وی وضعیت مرز چزابه و شلمچه را از نظر آب و هوایی خوب و مناسب ارزیابی و خاطر نشان کرد: تردد در این دو مرز نیز روان و عادی است.