تور آنتالیا 500 هزارتومان؛ بلیط هواپیما از نجف یک میلیون و 500 هزار تومان!
گروه اجتماعی - در حالی که بعضا تور چند روزه به کشور ترکیه با هزینه اقامت و غذا 800 هزار تومان است، اما بلیط نجف به فرودگاه امام خمینی 980 هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار افکارخبر ،شرکت های توریستی بعضا پیامک هایی برای مردم ارسال و قیمت تورهای مسافرتی بخصوص آنتالیا و استانبول را به ارزانترین قیمت اعلام می کنند.

در این میان مسافرت چند روزه به آنتالیا و استانبول ترکیه به همراه اقامت، صبحانه، ناها و شام 800 هزار تومان اعلام می شود و اگر بخواهیم فقط قیمت بلیط را محاسبه کنیم زیر 500 هزار تومان می شود.

اما در این میان شرکت های هواپیمایی در اربعین امسال با سوء استفاده از فرصت پیش آمده بلیط رفت و برگشت تهران-نجف را تا یک میلیون 500 هزار تومان به فروش رساندند.

این سوء استفاده تا جایی بود که قیمت اعلام شده برای مسیر رفت و برگشت تهران نجف،960 هزار تومان بود.

در همین زمینه با یک جستجوی کوتاه در اینترنت قیمت بلیط امروز نجف – تهران(فرودگاه امام خمینی) اوج سوء استفاده این شرکت ها را نشان می دهد.

بر همین اساس قیمت اعلام شده امروز شنبه 14 آذر 980 هزار تومان از نجف به تهران است.این در حالی است که هنوز جمع زیادی از زائرین به کشور باز نگشتند.

خبرنگار افکارخبر در تماسی با یکی از شرکت های مسافرتی قیمت تور چهار تا پنج روز به همراه اقامت و غذا در ترکیه و آنتالیا و استانبول را سوال کرد که متصدی این شرکت گفت: قیمت ها معمولا از 800 هزار تومان شروع می شود.

وی افزود: این هزینه برای اقامت پنج روز به همراه صبحانه، ناهار و شام است.

در همین رابطه یکی از زائران اربعین حسینی به خبرنگار افکارنیوز گفت: بارها برای اینجانب از طرف تورهای مسافرتی و گردشگری پیامک آمده که سفر یک هفته ای و یا حداقل چهار روزه برای آنتالیا و استانبول زیر یک میلیون تومان است اما امسال در این چند روز به عینه دیدم که برخی شرکت های مسافرتی بلیط تهران –نجف را یک میلیون 400 تا 500 هزار تومان به فروش رساندند.

وی افزود: قیمت بلیط امروز شنبه نجف به فرودگاه امام 980 هزار تومان است و این شرکت ها به زائرین حسینی هم رحم نمی کنند.

بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی در اربعین امسال به کربلا معلی رفتند و اکثر دستگاه های امنیتی ، ناجا ، دستگاه های اجرایی کشور از سپاه ، وزارت خانه ها ، شهرداری های کشور ، حتی شرکتهای خصوصی بسیج شدند تا به زائران اربعین حسینی خدمت کنند.

اما در این میان برخی شرکتهای هواپیمایی نه تنها هیچ تسهیل گری برای زائران اربعین حسینی انجام ندادند ، بلکه از فرصت پیش آمده برای سود جویی استفاده و پول زیادی به جیب زدند.

عجیب تر اینکه یکی از مسئولان ایرانی مستقر در عراق به این شرکتهای هواپیمایی پیشنهاد داد تا حداقل برای جلوگیری از سرگردانی مسافران زائر خود در فرودگاه نجف که پروازهایشان با تاخیر مواجه می شود، موکب احداث کنند تا این مسافران در موکب مذکور استراحت کنند اما این پیشنهاد را قبول نکردند.