گروه اجتماعی – رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان درباره وضعیت پیش آمده در مورد فروش چند برابر قیمت مصوب بلیط هواپیما از نجف به تهران گفت: مصوبه دولت در زمینه نرخ بلیط ها لازم الاجراست و شرکت های هواپیمایی و آژانس ها موظف به تمکین از این مصوبه هستند.

به گزارش افکارخبر، سید محمد جعفری با بیان این مطلب اظهار کرد: در چند روز گذشته رسانه ها از فروش بلیط هواپیما در نجف به بیش از قیمت مصوب خبر دادند که بنده این مساله را رصد کرده و متوجه شدم آژانس های مسافرتی بلیط ها را به صورت چارتر خریداری کرده و اکنون چند برابر قیمت مصوب در اختیار مسافران قرار می دهند.

وی بیان کرد: اگر آژانس ها این تخلف را انجام داده باشند هموطنان می توانند موارد تخلف را در بیش از 300  شعبه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سراسر کشور اطلاع داده و یا شکایات خود را در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

وی ادامه داد: اگر شرکت های هواپیمایی مرتکب این تخلف شده باشند باید این موضوع را در سطح کلان مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

وی درباره علت وقوع چین موردی توضیح داد: متاسفانه برای افراد سودجو از شرایط فوق العاده پیش آمده سوء استفاده کرده و بلیط ها را بیش از نرخ مصوب به مسافران عرضه کرده اند که تخلفی آشکار است زیرا هم آژانس ها و هم شرکت های هواپیمایی موظف هستند مصوبات دولت را اجرا کنند نه اینکه از افزایش میزان تقاضا سوء استفاده کرده و بلیط ها را چند برابر نرخ واقعی به فروش برسانند.

وی در پاسخ به این سووال که بر اساس مصوبه دولت، فروش بلیت سفر به عتبات عالیات به مناسبت اربعین و به صورت چارتر ممنوع بوده، اما شرکت های هواپیمایی اقدام به فروش بلیط ها به آژانس ها کرده اند، چرا دولت و سایر ارگان های مسوولان نظارت مناسبی بر این مساله نداشته اند؛ عنوان کرد: به حتم تخلف روی داده است و نبود نظارت های کافی را در این مورد قبول دارم در شرایط فعلی لازم است دولت به موضوع ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد جدی کند.

جعفری خاطر نشان کرد: این انجمن نماینده جامعه بزرگ مصرف کنندگان بوده و در واقع ما وکیل مردم هستیم بنابراین بر خود واجب می دانیم درباره وضعیت ناگوار پیش آمده برای مسافران پیگیری های لازم را با جدیت انجام دهیم.

وی گفت: دولت و مسوولان سایر ارگان های مسوول باید از این تجربه ناگوار درس بگیرند و اجازه ندهند سال ها و مراسم های آینده چنین موارد تخلفی رخ دهد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مورد میزان مجازات های قانونی برای متخلفان فروش بلیط بیش از نرخ مصوب اظهار کرد: با سازمان تعزیرات حکومتی وارد مذاکره شده و بر اساس مستندات متخلفان را معرفی می کنیم و میزان مجازات ها را نیز مراجع قانونی تعیین خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر هموطنان شکایتی در این زمینه نزد دفاتر انجمن و یا سایر ارگان ها ثبت کنند و حتم بدانند با جدیت پیگیری خواهد شد.