ورود وزارت دادگستری به استانداری ها

به گزارش افکارخبر، مظفر الوندی با بیان اینکه برای اجرای برنامه های کارگروه های تخصصی مرجع ملی حقوق کودک وارد استان ها و شهرهای کشور شده ایم، گفت: بهترین مرجع در استان ها کارگروه های زنان و خانواده استانداری ها هستند که می توان با تعامل و همکاری با این کارگروه ها اهداف و برنامه های مرجع ملی حقوق کودک را اجرایی کرد و هم اکنون این جلسات و تعاملات در اصفهان و سیستان و بلوچستان انجام شده و بزودی به سایر استان ها هم گسترش می یابد.

وی افزود: تمامی نتایج جلسات و آمارها و اقدامات در سایت گنج انسان منتشر خواهد شد. این سایت و بانک اطلاعاتی تحول بزرگی در حوزه کودک به وجود خواهد آورد به نحوی که می توانید هر لحظه وضعیت کودکان کشور را از نظر تحصیل یا بازمانده از تحصیل، سلامت یا بیماری، دارای والدین یا بدون والدین، آسیب دیده، کار، خیابان و... ، رصد کرده و به آنها دسترسی داشته باشید.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال ۷۲ عضویت کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته گفت: از طریق این سایت موضوع ساماندهی حمایت های مردمی از کودکان را هم در دستور کار داریم. مثلا اگر فرد یا خیریه ای می خواهد برای کودکان کم شنوا سمعک بخرد می توانیم با آدرس دقیق وضعیت این کودکان را شناسایی کنیم و اعلام کنیم. یا به راحتی می توانیم به اطلاعات دقیق کودکان بازمانده از تحصیل یا کار و خیابان دسترسی داشته باشیم تا با مدیریت حمایت های مردمی به این کودکان کمک کنیم.

الوندی در مورد حمایت از کودکان اتباع خارجه در کشور هم گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ضمن مشورت با کارشناسان دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، پیش نویس اصلاح آئین نامه مصوب سال ٨٣ را در دستور کار قرار داده و پیشنهاد اصلاحی خود را به دولت ارسال کرد که هم اکنون در کمیسیون تخصصی مربوطه در حال بررسی است. حتی بدون اصلاح آئین نامه هم باید دستور رهبری را اجرایی کنیم و چنانچه نظام آموزشی توانایی کافی در این خصوص ندارد می تواند از ظرفیت خیّرین و نهادهای مردمی استفاده کند.