تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا خواسته شود

به گزارش افکارخبر، چهارمین جلسه کارگروه حقوقی بررسی فاجعه منا با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانون کشور و تعدادی از مسئولان قوه قضائیه در دادستانی کل برگزار شد.

در ابتدای این نشست نماینده ولی فقیه در سازمان حج و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت به ارائه گزارشی در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در مورد شناسایی و انتقال جانباختگان و چند تن باقی مانده که در حال شناسایی می‌باشند، پرداختند و همکاری همه بخش‌ها به ویژه پزشکی قانونی و دادستانی کل کشور را یادآور شدند.

دادستان کل کشور در ادامه و پس از ارائه گزارش از سوی مسئولان سازمان حج، بر تشکیل کمیته حقیقت یاب و پیگیری حقوقی این فاجعه از سوی وزارت امور خارجه گفت: تشکیل کمیته حقیقت یاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان کشور است باید به طور رسمی از طریق وزارت امور خارجه از آقای بان کی مون خواسته شود تا حقیقت این فاجعه بعد از گذشت ایام مشخص شود.

وی همچنین خواستار اقدامات جدی و پیگیری دستگاه دیپلماسی در خصوص فاجعه منا شد و تصریح کرد: وزارت امور خارجه و سازمان حج در خط مقدم پیگیری این فاجعه قرار دارند.