روند حسابرسی شهرداری را متوقف نکنید

به گزارش افکارخبر، علی رضا دبیر در دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مهدی چمران گفت: اجازه ندهید روند حسابرسی شهرداری متوقف شود.

وی تاکید کرد: چرا به دروغ به مردم می گوییم در شهرداری تهران شفافیت مالی وجود دارد؟‌ مدتهاست شورای شهر به دنبال شفاف سازی است و حالا فضایی پیش آمده که شورای چهارم حسابرسی ها را به طور استثنایی بررسی کرده و در همه موضوعات شفاف سازی می کند. 

دبیر با اشاره به اینکه شهرداری نیز موضوع حسابرسی را جدی گرفته است، افزود: مردم تهران از ما به عنوان نمایندگان خود انتظار دارند موضوع حسابرسی ها را با جدیت دنبال کنیم. بدنه شهرداری هم این را از ما می خواهد چرا که این کار به نفع مدیران شهرداری است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر تاثیر منفی برگزار نشدن جلسات حسابرسی در روزهای دوشنبه عنوان کرد: کند شدن روند حسابرسی باعث شده معاونان شهردار به خود اجازه دهند درباره مدرک تحصیلی حسابرس سئوال کنند. شورا به عنوان بالاترین مرجع ناظر بر شهرداری حسابرسان را انتخاب کرده و شهرداری اجازه ندارد دراین باره سوال بپرسد. بلکه باید فضای لازم برای استقرار حسابرس را در اختیار آنها قرار دهد تا کارشان را انجام دهند. 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره دلیل برگزار نشدن جلسات حسابرسی در روزهای دوشنبه توضیح داد: دوستان پیشنهاد دادند جلسه ای زیر نظر کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شود و نتیجه آن به شورا بیاید. چرا که شهرداری می گوید ما مدارک را به حسابرس ارائه داده ایم و حسابرس می گوید نداده است.

وی اضافه کرد: ما باید بررسی کنیم که مدارک داده شده یا نه و این وظیفه کمیسیون برنامه و بودجه است که گزارش حسابرس را با پاسخ شهرداری مقایسه کند و نتیجه آن را در صحن ارائه کند.