تجلیل نماینده‌ بعثه‌‌ رهبری از حضور میلیونی زائران در اربعین

به گزارش افکارخبر، حجت الاسلام نجفی روحانی به تبیین دستاوردهای مهم مراسم اربعین حسینی پرداخت و گفت: مراسم اربعین دستاوردهای بسیار فراوانی در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی دارد که با تأمل می توان به آنها پی برد.

وی با اشاره به اجر و پاداش زائران در زیارت امام حسین علیه السلام اظهار داشت: هر قدمی که زائر برمی دارد یک حسنه به او داده و یک گناه از او کم می شود و در واقع با محاسبه مسافتی که طی کرده اند اجر و پاداش زائر افزوده می‌شود که اگر پیاده روی از کربلا تا نجف حدود ۹۰ کیلومتر محاسبه شود، ارقام اجر آن بسیار زیاد خواهد شد در حالی که برخی پیاده روی خود را از ایران آغاز کرده اند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه بهترین تبلور اتحاد مردم ایران بلکه مسلمان های بیش از ۶۰ کشور در گردهمایی عظیم اربعین حسینی رقم خورد، گفت: اتحاد بزرگ ترین سرمایه مورد نیاز امروز جهان اسلام است و در این مراسم بی نظیر، این سرمایه و دستاورد به دست آمد.

وی مراسم اربعین را بصیرت زا، بصیرت افزا و معرفت زا دانست و گفت: این مهم را زائران با شعارهایی همانند «هیهات من الذله» و «لبیک یا حسین» علیه السلام محقق ساختند.

حجت الاسلام نجفی روحانی، تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را از دیگر دستاوردهای اربعین برشمرد و گفت: زائران با تمام مشکلاتی که وجود داشت توانستند با مقاومت توأم با عشق هر مشکلی را پشت سر گذاشته و با اشتیاق کامل به امام خود لبیک گویند.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه ایثار و فداکاری از کمالات ارزشمند انسانی است، افزود: مردم عراق این روحیه را متجلی ساختند و هر آنچه داشتند در راه اخلاص نهاده و با فداکاری تمام از مردم پذیرایی کردند.

 

وی ضعف اراده را یکی از بیماری های انسان دانست که او را از بسیاری کمالات محروم می سازد و گفت: مراسم اربعین در تقویت اراده مسلمانان در حفظ و حراست مکتب و دین بسیار مؤثر بود به گونه ای که در سخت ترین شرایط با اراده قوی این مراسم با شکوه خاصی به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام نجفی روحانی از صبر و شکیبایی و بالا بردن آستانه تحمل که از کمالات انسانی است به عنوان دیگر دستاوردهای مهم مراسم اربعین نام برد و گفت: زائران در مراسم اربعین حسینی با توجه به ازدحام زیاد جمعیت صبوری کردند و تحمل خود را بالا بردند و به یکدیگر محبت ورزیدند.

وی همچنین اضافه کرد: اقتدار مسلمانان در گرو همدلی و هم زبانی است که در این مراسم بی نظیر، مسلمانان از کشورهای مختلف جمع شده و همه سروش آسمانی یعنی سلام بر امام خویش که مظهر همه خوبی ها است سر دادند و لعن و انزجار خو را از یزیدیان زشت صفت اعلام کردند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه برهم زدن امنیت کشور عراق از اهداف مهم دشمنان است تا از این طریق بتوانند به مقاصد خود برسند، افزود: مراسم اربعین در کمال امنیت در کشور عراق برگزار شد و دشمنان را مبهوت خود کرد.

حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به تلاش های ناکام و بی اثر گروهک تروریستی تکفیری داعش برای بر هم زدن مراسم اربعین حسینی، تصریح کرد: این گروهک صهیونیستی با حضور گسترده زائران و هوشیاری آنان تضعیف گردید بلکه می توان گفت ناامید و مأیوس گشت.

 

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای مهم فرهنگی مراسم اربعین یادآور شد: برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و اخلاقی و تاریخی، سخنرانی، قرائت دعا و نیایش به درگاه الهی در همه موکب ها، ایجاد فضای معنوی و پیشگیری از امور تفرقه زا و تبیین درس های عاشورا در بین زائران از دستاوردهای این مراسم به شمار می رود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از کارهای پسندیده اطعام و پذیرایی دیگران است، اظهار داشت: در مراسم اربعین بزرگ ترین سفره غذایی در دنیا پهن شد و بیش از بیست میلیون نفر بر سر این سفر با برکت میهمان شدند.

حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به اینکه دستاوردهای دیگری در مراسم اربعین وجود دارد که فرصت و مجال بیشتری برای بیان آنها می طلبد، بر برنامه ریزی جامع و کامل برای اربعین آینده تأکید کرد و اظهار داشت: باید از دولت و ملت عراق تشکر کرده، هوشیاری همه زائران را ستود و برای همگان آرزوی توفیق کرد.