تخلف"بخیه" برطبق روان سالم نبود

به گزارش افکارخبر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید و خدمات حوزه سلامت کشور در مورد بیماری آنفلوانزا اظهار داشت: درباره این بیماری بیش از اندازه اطلاع رسانی شده و به نظر می‌رسد مانند دیگر پروژه‌هایی است که می‌خواهند مردم را بترسانند. بنابراین با تعطیلی مدارس تهران به خاطر آنفلوانزا مخالف هستم، چون شیوع آنفلوانزا بیشتر از گذشته نیست و فقط در حد یک هشدار برای افراد در معرض آسیب مانند زنان باردار و مبتلایان به نقص ایمنی است که باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: این نوع از آنفلوانزا از سال 65 در ایران وجود داشته و موجی است که به محض سرد شدن هوا بوجود آمده و فروکش می‌کند. آنفلوانزا سه نوبت ایجاد می‌شود و مردم نگران نباشند. نخستین بار آنفلوانزا امسال یک ماه قبل در رفسنجان گزارش شد که سه نفر جان خود را به خاطر بیماری‌های زمینه ای که داشتند از دست دادند.

هاشمی عنوان کرد: تاکنون تیم‌های مراقبت وزارت بهداشت در سه نوبت در مناطق مختلف حضور یافته و همه چیز تحت کنترل است. اگر جای نگرانی باشد اعلام می‌کنیم. همچنین برای چهارمین نوبت تیم مراقبتی از وزارت بهداشت در کرمان حضور خواهند یافت و شورای عالی سلامت با حضور خودم این مساله را بررسی خواهد کرد. بنابراین نباید در حوزه سلامت اخبار بگونه ای منتشر شود که موجب نگرانی مردم یا افزایش مصرف واکسن شود.

وزیر بهداشت درمورد آمار مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا نیز بیان داشت : بهتر است این آمار را اداره بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اعلام کند.

رای صادره درباره رخداد تلخ بخیه

وزیر بهداشت درباره رای صادره درباره رخداد تلخ پزشکی اصفهان نیز عنوان کرد: رای صادره در مورد اتفاق یکی از بیمارستان‌های اصفهان بازدارنده است و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به آن توجه خواهند کرد. باید این مساله را بپذیریم که حواشی ایجاد شده پیرامون این اتفاق غیرطبیعی بود. اصل اتفاق با تاخیر به ما گزارش داده شد اما اکنون جلسه رسیدگی به تخلفات اداری و نظام پزشکی تشکیل و رای صادر شده است.

هاشمی ادامه داد: مدیر بیمارستان، بخش بازرسی و حراست دانشگاه توبیخ شده و برکنار شدند و به هیات تخلفات اداری نیز معرفی شده اند. بنابراین در شرایط عادی کسی که از سلامت روان برخوردار است این کار را نمی‌کند و این در حالی است که عده ای به‌دنبال التهاب علیه اقشار قابل احترام جامعه هستند، در حالیکه پزشکان سرمایه اجتماعی بوده و در اربعین تعدادی از این همکاران ما در حین خدمت جان خود را از دست دادند. متاسفانه برخی افراد بنا را به این گذاشته اند که گروه‌های مختلف را به چالش بکشند و حاشیه سازی کنند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تخلف در هر لباسی امکانپذیر است اما مسئله مهم واکنش مسئولان است که وزارت بهداشت در این مورد سریع و بدون چشم پوشی وارد شده و تصمیم گرفته و تلاش کرده تا کم اشتباه صورت پذیرد، بنابراین امیدواریم بخش‌های نظارتی مواردی از این دست را سریع تر به ما گزارش کنند.

هاشمی: انتقاد نائب‌رئیس مجلس را نمی‌پذیرم

هاشمی همچنین درباره انتقاد حجت‌الاسلام ابوترابی نائب‌رئیس مجلس گفت: در مورد اینکه بخش‌های خدماتی نباید به بودجه عمومی متصل شوند ما این موضوع را قبول نداریم در بخش سلامت دولت‌ها، مجالس و کشورها هزینه می‌کنند و مردم توان پرداخت همه هزینه‌ها را ندارند. آنچه در مورد یک درصد مالیات بر ارزش افزوده گفته شده است را نیز نمی‌پذیریم و نباید در این زمینه حاشیه‌سازی کرد. زیرا دستگاه‌های نظارتی مانند بازرسی کل کشور موظف به نظارت در این زمینه‌ها هستند.

افتتاح مجهزترین تخت بیمارستانی در پاکدشت

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا شهرستان پاکدشت پزشک متخصص اندک دارد، خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر 20هزار نفر پزشک عمومی کم نداریم ولی در حوزه متخصص این کمبود وجود دارد. طی دو سال گذشته 7هزار و 500 پزشک متخصص را توزیع کرده‌ایم که هیچکدام در تهران و حاشیه آن نبوده‌اند. به هر حال حاشیه تهران محرومیت جدی و شدیدی در حوزه سلامت دارد، براین اساس تا قبل از پایان سال نیز در پاکدشت مجهزترین تخت بیمارستانی افتتاح خواهد شد.