تولید روزانه ۷۵۰۰ تن زباله خانگی در تهران

به گزارش افکارخبر، محمدحسین بازگیر گفت: با توجه به اینکه روزانه در تهران 7500 تن زباله خانگی و 50 هزار تن نخاله ساختمانی و پسماندهای عمرانی تولید می‌شود دیگر گنجایش تلنبار کردن آنها وجود ندارد و باید به روش صحیح و اصولی مدیریت شوند.

وی افزود: بر اساس ماده 4 قانون مدیریت اجرایی پسماند که در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده بهیاری‌ها و بخشداری‌هاست بایستی در کنار تمام اقداماتی که انجام می‌دهند اطلاع‌رسانی و آموزش را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

بازگیر افزود: این دستگا‌ه‌ها مکلف هستند از صفر تا صد کارهای پسماند را مدیریت کنند و به دنبال کاهش تولید پسماند باشند و مراحلی مانند تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری مکانیزه، بازیافت، کمپوست و استحصال انرژی را انجام دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: در تمام این فعالیت‌ها و به منظور افزایش مشارکت مردم این سازمان‌ها مکلف هستند فعالیت‌های آموزشی را نیز انجام دهند. در جلسه  اخیر کارگروه پسماند که با حضور تمام اعضای گروه برگزار شد یکی از مصوبات انجام فعالیت‌های آموزشی بود که در همین راستا قرار است 22 تا 25 آذر ماه نمایشگاه تخصصی مدیریت پسماند در زیرگذر فرهنگی ایستگاه مترو ولیعصر (عج) برگزار شود که تمام کارهای آن را تشکل‌های مردمی انجام می‌دهند.