در مصوبه ۳ وزیر و رئیس بانک مرکزی نقشی نداشتم

به گزارش افکارخبر،  ح-ف-ه در ادامه دفاعیات خود به نحوه معرفی زنجانی به شرکت بهدیس اشاره کرد و گفت: شرکت بهدیس متعلق به گروهی است که برای یکسری از شرکت‌ها خدماتی را انجام می‌دهد. 

وی ادامه داد: این شرکت اقدام به واردات برخی کالاها از جمله جو و گندم کرده بود و برای تحویل ارز مورد نیاز به مشکل خرده بود.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی اضافه کرد: سال 90 پیش من آمدند و گفتند زنجانی را به ما معرفی کن تا شاید بتواند کاری انجام دهد. این کار را انجام دادم و قراردادی بین طرفین امضا شد و من در جابه‌جایی‌ها دخالتی نداشتم.

وی ادامه داد: قرار بود ظرف مدت 75 روز شرکت بهدیس مطالبات زنجانی را پرداخت کند اما در آن ایام با مشکل واریز وجه از سوی بانک مرکزی مواجه شد و بانک مرکزی به تعهدات خود عمل نمی‌کرد.

ح-ف- ه افزود: چند ماه گذشت تا اینکه زنجانی تماس گرفت و گفت سرش شلوغ است و از من خواست امورات مربوط به دریافت مطالبات را پیگیری کند. شرکت بهدیس را تحت فشار قرار دادم و ظرف مدت 11 ماه یک سوم از تعهدات معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان دریافت کردم و در زمان بازداشت پرداخت شد.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: در این ماجرا منافعی برای من وجود نداشت و بعید می‌دانم در این معامله بتوانم اخلال در نظام اقتصادی کشور پیدا کرد. 

وی گفت: متاسفانه در کیفرخواست سعی شده القا شود که من با نفوذ خود زنجانی را به بانک‌ها و بانک مرکزی معرفی کردم در صورتیکه ورود آقای زنجانی به بانک‌ها توسط من و نفوذ من صورت نپذیرفته است. 

متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: به غیر از آقای ش در بانک مسکن، بقیه موارد دروغ محض و کذب است و مسئولان بانک مرکزی و سایر بانک‌ها را نه می‌شناسم و نه رابطه‌ای با آنها داشتم تا بتوانم نفوذی انجام دهم.

وی به ادعای کیفرخواست مبنی بر معرفی زنجانی به بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: اگر آقایان مستندی پیدا می‌کردند به طور قطع هزاران بار آن را اعلام می‌کردند در حالیکه من نه مدیران بانک مرکزی و نه رئیس آن را نمی‌شناسم و آشنایی با آنها ندارم. 

متهم ردیف سوم پرونده نفتی افزود: زنجانی موقعی با بانک مرکزی آشنا شد که توسط بانک‌های دیگر به اندازه کافی شناخته شده بود و بانک مرکزی خود به خود از طریق بانک ملت که شریک زنجانی بود وی را شناخت. یک مصداق بیاورند که من زنجانی را به بانک مرکزی معرفی کرده باشم. 

ح-ف-ه گفت: در جایی از کیفرخواست ذکر شده که زمان امضای مصوبه توسط 3 وزیر و رئیس بانک مرکزی من در جلسه حضور داشتم. در حالی که این مسئله صحت ندارد و تنها می‌خواهند نشان دهند وزرا و رئیس بانک مرکزی تحت نفوذ من بودند. 

وی گفت: نه زنجانی و نه من در زمان امضای مصوبه وارد جلسه نشدیم و فقط پشت در بودیم و به غیر از ما 60 نفر دیگر نیز پشت در منتظر بودند زیرا این جلسه فقط مختص زنجانی نبود بلکه مربوط به سیاست‌های اقتصادی کشور بود. 

متهم ردیف سوم پرونده نفتی ادامه داد: در این تصمیم وزرا نه دخالت داشتم و نه ارتباطی گرفتم و نه نفوذی بر روی وزرا و رئیس بانک مرکزی داشتم و حتی نمی‌دانستم چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند و اولین بار بود که آنها را حضوری می‌دیدم.