باید برای اجرای قانون امر به معروف چاره‌ای بیندیشیم

به گزارش افکارخبر، آیت‌الله احمد جنتی صبح امروز (یکشنبه) در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر که به بررسی پیش‌نویس دستور‌العمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اختصاص داشت، اظهار کرد: تاکنون در ارتباط با امر به معروف، کارهای خوبی صورت گرفته اما باید به صورت عملی اقدام شود و همه در راستای این امر واجب، تلاش و کوشش کنند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه باید به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، بهاد داده شود، گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و اکنون باید برای اجرای این قانون، فکری بکنیم و چاره‌ای بیندیشیم.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه نخستین آمر به معروف، خداوند متعال بود، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که اگر امر به معروف و نهی از منکر نکردید، باید منتظر عواقب آن باشید. امروز هر مشکلی داریم به خاطر این است که وظیفه خود را انجام نمی‌دهیم و با دست خودمان، مشکل ایجاد می‌کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: اگر وظایف خود را انجام دهیم، از زمین و آسمان برکت می‌بارد و دیگر مشکلی نخواهیم داشت و درآمدمان درست می‌شود. امروز یکی از مشکلات ما این است که امر به معروف را انجام نمی‌دهیم. باید این واجب الهی را جدی پیگیری کرده و دیگران را نیز وارد کنیم.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه هر کسی باید در حوزه کاری خود در ارتباط با فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر کار کند، گفت: در این ارتباط نیاز به کار هنری داریم. حدیث، قصه و تاریخ زیاد گفته می‌شود اما کار هنری مؤثر عمل می‌کند.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، هر کس باید سهم خود را ادا کند و امیدواریم این جلسات مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، 22 ماده دارد که در جلسه قبلی اعضای ستاد، 11 ماده آن مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و در جلسه امروز نیز سایر مواد این دستورالعمل، بررسی شد.