کلسترول بد خون عامل بروز سکته‌های مغزی

به گزارش افکارخبر، نیمی از افراد از داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده می‌کنند و این براساس تحقیقات مجله هنک است.

 

از سال 2007 تا 2014 میزان افزایش فشارخون در بین مردم آمریکا کاهش یافته و این به دلیل افزایش مصرف داروهای کاهش دهنده کلسترول است، به طوری که با بالا بودن سطح LDL کلسترول بد خون یک عامل خطرناک برای بروز بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی است که در آمریکا 1/78 میلیون نفر مبتلا به کلسترول بد هستند.

 

با ورزش‌های منظم، رژیم غذایی و تغییر در شیوه زندگی راهکاری مناسب برای سلامت قلب و کاهش وزن افراد متبلا به کلسترول بالا بوده و مصرف داروهای کاهش دهنده کلسترول را به همه افراد توصیه نمی‌شود و LDL سیاه و سفید پوست نمی‌شناسد.

 

کالج آمریکایی قلب و عروق (ACC) و انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه مصرف داروهای پایین آورنده کلسترول را به افراد ذیل کرده است.

 

1-    افرادی که سابقه حمله‌های قلبی، آنژیو و سکته مغزی دارند.
2-    افرادی که سطح کلسترول LDL از 190 میلیگرم بیشتر است.
3-    افرادی که سطح دیابت همراه با کلسترول آن‌ ها هست.
189-70 LDL بوده و سن‌شان بین 75-40 سال است. افرادی که سطح کلسترول آن از 189 ny/dl با اثر بیشتر از افراد 5/7درصد بیشتر از افراد بین 75-40 است و 7/36درصد از افراد 21 سال به بالا واجد شرایط مصرف داروهای کاهش دهنده بودند که از این مقدار 5/55درصد از کسانی که در شیوه زندگی‌شان تغییر ایجاد کردند 6/46درصد شان خوب شده‌اند.

 

دکتر کارلا مرکادو دانشمند بخش CDC می‌گوید نزدی به 800.000 نفر هر ساله در آمریکا در اثر بیماری‌های قلبی می‌میرند که از این تعداد به ازای هر 3 نفر، یک فرد دچار کلسترول بد بالا است و این تعداد مرگ و میر را می‌توان با مدیریت کلسترول کم کرد.