14 روز پاک سهم 9 ماهه پایتخت نشینان

به گزارش افکارخبر، محمد رستگاری در خصوص کیفیت وضعیت هوای تهران، گفت: از اول آذر تاکنون کیفیت هوای پایتخت در وضعیت‌های سالم به مدت 8 روز، ناسالم برای گروه‌های حساس به مدت 12 روز و روزهای پاک به مدت 2 روز بوده است.

 

وی تصریح کرد: امروز با وضعیت اندازه‌گیری‌های کیفیت هوای پایتخت و به دست آمدن آمار ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون به اندازه 143، کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروهای حساس بوده که بالاترین میزان ناسالم بودن کیفیت هوا برای روزهای حساس را در این یک ماه به خود اختصاص داده است.

 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص میزان و درجه‌بندی دیگر روزهای ناسالم هوای پایتخت در همین ماه، گفت: در تاریخ هجدهم این ماه هوای پایتخت با میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و اندازه 138 و در تاریخ 6 آذر با اندازه 134 از میزان این ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به عنوان دومین و سومین روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس طبق اندازه‌گیری‌های به دست‌ آمده مشخص شده است.

 

رستگاری با اشاره به وضعیت کیفی هوای پایتخت از اول سال تاکنون، تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون 14 روز پاک، 188 روز سالم، 63 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 2 روز ناسالم برای کل افراد جامعه و یک روز بسیار ناسالم در تاریخ وضعیت نسبی هوای تهران به ثبت رسانده‌ایم.

 

وی در خصوص وضعیت هوای تهران امسال نسبت به مشابه خود در سال گذشته، گفت: سال گذشته از اول سال تا مشابه همین روز 13 روز پاک، 186 روز سالم، 67 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز ناسالم برای کل جامعه به ثبت رسانده‌ایم.

 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص توصیه‌هایی که برای گروه‌های حساس و اختصاص دادن برخی روزها به این افراد، تصریح کرد: گروه‌های حساس به سالمندان، خردسالان، بیماران و افرادی که دارای مشکل قلبی، ریوی و عروقی هستند اختصاص داده می شوند این افراد برای کنترل سلامت باید تا حد ممکن در معرض فضای آلوده قرار نگیرند و البته این بدان معنا نیست که افراد سالم می‌توانند در این فضای حساس و آلوده قرار بگیرند و آن‌ها نیز باید سعی کنند کمتر در فضای آلوده حاضر شوند.