آغاز عملیات راهداری زمستانه

به گزارش افکارخبر، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در رزمایش ترافیکی طرح زمستانه که در پیست آبعلی برگزار شد، اظهار داشت: عامل اصلی انسداد در جاده‌ها عدم رعایت کاربران از زنجیر چرخ‌ها است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: انتظار ما از کاربران و رانندگان این است که با تجهیزات کامل و زنجیر چرخ در جاده‌ها تردد کنند و از پلیس راه نیز درخواست می‌کنیم جلوی اتوبوس‌ها و خودروهایی که از زنجیر چرخ استفاده نمی‌کنند را بگیرد.

معاون وزیر راه به وجود 620 راهدارخانه، 1500 ایستگاه راهداری، 9400 دستگاه انواع ماشین‌آلات و 14 هزار و 800 نیرو برای خدمت رسانی به مردم اشاره و بیان داشت: عدم استفاده از زنجیر چرخ حتی توسط یک خودرو در جاده‌ها باعث می‌شود که دهها خودرو گرفتار می‌شوند.

وی به رانندگان توصیه کرد که قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها به واسطه سایت 140.IR مطلع شوند.

کشاورزیان تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته عملیات راهداری زمستانی آغاز شده و امیدواریم با همکاری مردم زمستان ایمنی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز برای برف روبی و یخ‌زدایی سطح جاده‌های از نمک استفاده می‌شود خاطر نشان کرد: امسال محلول جدیدی در برخی استان‌ها به طور آزمایشی به کارگیری شده که اگر نتیجه مثبتی داشته باشد در سال آینده از آن استفاه می‌شود؛ ضمن این که محلول این آب و نمک باعث تخریب سطح جاده‌هخا می‌شود.