تأثیر رژیم غذایی در افزایش بازده کاری دستیاران پزشکی

به گزارش افکارخبر، الهام اختری تأثیر رژیم غذایی در کاهش خستگی و افزایش بازده کاری دستیاران پزشکی اظهار داشت: رشته پزشکی با کشیک شب، درس خواندن در ساعات طولانی و استرس گره خورده است.

به گفته وی یک کارورز یا یک دستیار در مواقعی یک شب در میان کشیک شب دارد و هم زمان خودش را برای امتحانی که پیش رو دارد نیز آماده می‌کند؛ وقت کم، نبودن در کنار خانواده و غذای بیمارستان که ساعاتی پیش توزیع شده، همه دست به هم داده تا خوردن و آشامیدن این گروه درمانی با وضعیت آشفته‌ای رو به رو شود.

این متخصص طب سنتی در این مقاله آورده است: مشکلات شایع دستیاران که با استفاده از مصاحبه به دست آمده شامل یبوست، بد رنگی چهره، خستگی، ضعف هاضمه، بی اشتهایی، اختلال حافظه، کند شدن تصمیم گیری و پرخاشگری است.

اختری اضافه کرد: عادات بد ناشی از کشیک شامل به هم خوردن نظم غذا، مصرف غذای سرد شده و کنسرو شده، خواب به هم ریخته و ساعات طولانی مدت بیداری است.

وی ادامه داد: پس از بررسی سبب شناسی این موارد در کتاب‌های در دسترس و معتبر طب سنتی و مصاحبه با اساتید این رشته راه حل‌ها ارائه شد.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: مشکلاتی که یک دانشجوی پزشکی با آن مواجه است، وی را خسته و بی حوصله کرده و واکنش او به  مسائل محیطی با شدت بیش‌تری صورت می‌گیرد.

اختری گفت: این حجم از کار فکری به همراه تنش‌های محیطی در کنار خواب ناکافی در ساعات مختلف شبانه روز و غذای نامناسب، وی را موردی اورژانسی برای توجه و تنظیم اصول حفظ الصحه کرده است و ضرورت تدوین برنامه غذایی مشخص بر اساس نیازهای وی را مشخص می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود اصول تلطیف و ترطیب غذا در برنامه دستیاران پس از کشیک برای مقابله با خشکی ناشی از بیداری طولانی مدت گنجانده شده، همچنین غذاهای مقوی در شروع و میان کشیک به همراه ساعت اجباری استراحت در نظر گرفته شود.