تکذیب ورود آنفلوآنزا به شهرری

به گزارش افکارخبر، عباس زارع‌نژاد در پاسخ به این پرسش که براساس اطلاع مردمی یک نفر در شهرری براثر آنفلوانزا فوت کرده است، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درباره آمار آنفلوانزا با مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت است. بنابراین هر مرگی را نیز نمی‌توان به بیماری آنفلوانزا مربوط کرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که شاید این نقد پیش بیاید که وزارت بهداشت از ارائه آمارهای مرگ براثر بیماری آنفلوانزا می‌خواهد طفره رود، توضیح داد: خیر، اصلا این‌طور نیست بلکه هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه می‌تواند کمک و هشداری برای مناطق آلوده به آنفلوانزا باشد و ما نیز منعی برای چنین اطلاع‌رسانی‌هایی نداریم زیرا بسیاری از کسانی که در آمار مرگ و میر آنفلوانزا قرار دارند، کسانی بودند که بیماری‌های زمینه‌ای دیگری مانند بیماری‌های قلبی، کلیوی و... داشته‌اند که به همراه این بیماری‌ها آنفلوانزا هم گرفته بودند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در توضیح بیشتر با رد مرگ شهروندی در شهرری به علت آنفلوانزا عنوان کرد: اطلاع رسانی در این زمینه براساس بررسی‌های کارشناسی با مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت است و این بررسی‌ها به این صورت نیست که فورا اعلام شد اگر کسی فوت کرده است، علت آن آنفلوانزا بوده بلکه هر یک هفته این آمارها براساس شاخص‌ها مشخص و اعلام رسمی می‌شود تا بتوان کارهای پیشگیری و درمان صحیح نیز صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز چندی قبل عنوان کرده بود که اطلاع‌رسانی‌های هیجانی رسانه‌ها درباره آنفلوانزا باعث ایجاد بازار سیاه ماسک و واکسن آنفلوانزا و حتی اقلام تاریخ گذشته در حوزه سلامت شد و این در شرایطی است که علی‌اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت نیز شب گذشته از فروکش کردن موج آنفلوانزا در کشور خبر داده بود.