گلایه چمران از وزارت صنعت/ تهران 4 هزار اتوبوس کم دارد

گروه اجتماعی، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با ابراز گلایه از وزارت صنعت، معدن و تجارت در فراهم نکردن شرایط تامین موتورهای برقی در پایتخت، عنوان کرد: بدون شک تسهیل شرایط ورود موتورهای برقی به کشور از مجموعه وظایف این وزارتخانه است.

 

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند این موتورها را یا به کشور وارد کند یا با تامین قطعات به تولید آن در کشور دست بزند. همچنین می توان با کاهش تعرفه گمرکی و مالیات مشوق هایی را برای مرردم جهت استقبال و خرید این محصول فراهم کند.

 

موتورسیکلت ها عامل 20 درصد آلودگی هوا در پایتخت

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا در روزهای اخیر عنوان کرد: 20 درصد آلودگی هوای پایتخت ناشی از تردد موتورسیکلت ها است که می توان با جایگزین کردن این موتورها با نوع برقی آن به کاهش چشمگیر آلودگی هوا دست یافت.

چمران با انتقاد نسبت به کم کاری دولت در کمک به توسعه حمل و نقل در پایتخت خاطرنشان کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی معاونت حمل و نقل  و ترافیک تهران در 6 سال گذشته دولت حتی یک اتوبوس به تهرانی ها ارائه نداده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران در سال گذشته تعداد 6 هزار دستگاه اتوبوس داشته است و امسال 7 هزار دستگاه این در حالی است که باید تعداد 11 هزار اتوبوس در حال حار برای سرویس دهی به شهروندان تهرانی وجود داشته باشد.

وی با بیان این که این کم کاری در سایر مدهای های حمل و نقلی نیز صادق است، گفت: به طور مثال مجلس شورای اسلامی 230 میلیارد تومان کمک  به توسعه مترو تهران را به تصویب می رساند این در حالی است که تا کنون تنها 50 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است. این در حالیست که با وضیت مالی که اکنون دولت دارد به نظر نمی رسد تا پایان سال بتواند کمک چندانی به توسعه مترو داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: کمک های مالی دولت به توسعه حمل و نقل عمومی در تهران می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا در این شهر داشته باشد.