سارقان مأمورنما به دام افتادند+عکس

در خرداد 1394 مجید . س یکی از مجرمان سابقه دار با بیش از پانزده فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت های تحت پوشش مأمور با اخذ مرخصی از زندان خارج و پس از آن متواری شد.

با متواری شدن مجید . س با توجه به سوابق متعدد متهم در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، هماهنگی های لازم قضایی با بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و پرونده جهت دستگیری مجید . س در اختیار اداره اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وقوع سرقت‌های تحت پوشش مأمور در خارج از تهران

همزمان با متواری شدن مجید . س سرقت های مشابه تحت پوشش مأمور با وقوع در شهرهای مختلف کشور در سیستم جامع پلیس ثبت شد که در تمامی آنها افرادی تحت عنوان مأمور اقدام به سرقت طلا و جواهرات از منازل پزشکان کرده بودند.

با توجه به شناسایی تصویر مجید . س از سوی تعدادی از مالباختگان هماهنگی های لازم قضایی و انتظامی در خصوص تجمیع تمامی پرونده های مشابه انجام و کلیه پرونده ها جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

اظهارات تعدادی از شکات:

یکی از شکات که از شهر شیراز به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کرده بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در مورخه 11 آبان94 از مطب به منزل بازگشته و قصد ورود به داخل پارکینگ خانه را داشتم که ناگهان دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به من نزدیک شده و خودشان را مأمور معرفی کردند.

آنها مدعی شدند که با خودروی بنده سرقت طلا و جواهرات انجام شده ! و به این بهانه از من خواستند تا به آنها اجازه بازرسی منزل را بدهم.

من نیز به تصور همکاری با پلیس، پس از مشاهده یک کارت شناسایی که تصور می کردم کارت شناسایی پلیس است به آنها اجازه دادم تا وارد خانه شوند.

آنها در حین بازرسی داخل خانه برگه ای را نشان دادند که مدعی بودند لیست طلا و جواهرات مسروقه است؛ آنها در ادامه و به بهانه شناسایی طلا و جواهرات مسروقه، تمامی طلا و جواهرات داخل خانه به مبلغ 600 میلیون تومان را جمع آوری کرده و در حین خروج از خانه از من خواستند تا در پی آنها به کلانتری مراجعه کنم.

پس از خروج این دو نفر من نیز به فاصله چند دقیقه به دنبال آنها از خانه خارج شده و به کلانتری مراجعه کردم .

در داخل کلانتری پیگیر موضوع شده اما در کمال تعجب متوجه شدم که آنها اصلا مأمور نبوده و به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه کرده اند.

یکی دیگر از شکات - این بار در شهر یزد - در اظهاراتی مشابه عنوان کرد که دو نفر در داخل پارکینگ بیمارستان به او مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور، به همراه ایشان و با خودرو شخصی وی به محل زندگی مالباخته مراجعه کرده اند.

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در پارکینگ بیمارستان در حالی که قصد سوار شدن به ماشین را داشتم دو نفر به من نزدیک شده و خودشان را مأموران یکی از وزارتخانه های دولتی معرفی کردند.

آنها مدعی شدند که دستور توقیف خودرو بنده و همچنین بازداشت سرنشین خودرو را دارند.

زمانی که علت توقیف خودرو را جویا شدم، آنها عنوان کردند که از خودرو بنده در سرقت طلا و جواهرات استفاده شده است.

پس از صحبت های اولیه، این دو نفر سوار ماشین من شده و همراه بنده به منزلم آمدند؛ آنها به بهانه شناسایی طلا و جواهرات مسروقه، اقدام به جمع آوری تمامی طلا و جواهرات داخل داخل به ارزش تقریبی 320 میلیون تومان کرده و سپس از خانه خارج شدند.

دستگیری گروه:

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با سلسله اقدامات پلیسی سرانجام موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه مجید . س در منطقه افسریه شده اما جهت شناسایی سایر اعضای گروه وی را تحت مراقبت های دقیق پلیسی قرار دادند.

سرانجام دیگر اعضای گروه سارقان تحت پوشش مأمور به نام های حسین . س ( 44 ساله ) ، جواد . ی ( 31 ساله ) ، حسن . ت ( 40 ساله ) و مهدی . ب ( 33 ساله ) نیز که همگی آنها نیز همانند سرکرده گروه ( مجید . س ) از مجرمان سابقه دار هستند، شناسایی شدند.

در ادامه اقدامات پلیسی، مخفیگاه تمامی متهمان در مناطق پاکدشت، ورامین، سعادت آباد و افسریه شناسایی و هر 5 متهم در چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با تعدادی از پزشکان مالباخته صراحتا به سرقت از آنها اعتراف کردند که با شناسایی 9 مالباخته در شهرهای مختلف کشور، ارزش مالی این پرونده تاکنون به بیش از 3 میلیارد تومان برآورد شده است.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان و بررسی پرونده سرقت های مشابه در سایر شهرهای کشور تاکنون تعدادی از شهرهای محل ارتکاب جرایم از سوی اعضای گروه از سارقین تحت پوشش مأمور در شهرهای یزد، شیراز، ملایر، گرمسار، اردبیل، ارومیه، اهواز و بیرجند شناسایی شدند.

سرهنگ داوود فرد با دعوت از شکات و مالباختگان احتمالی از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال قرار گرفتند دعوت کرد تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.