مسیر انتقال زباله های تفکیک شده به کهریزک استاندارد نیست

گروه اجتماعی، رحمت الله حافظی رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر  با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در برنامه پنج ساله دوم شهرداری در موضوع تفکیک زباله از مبداء عنوان کرد: طبق این برنامه باید میزان تفکیک زباله از مبداء در پایان سال پنجم  33 درصد باشد.

 

وی با تاکید بر این که تفکیک زباله از مبداء به زیرساخت هایی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تنها در صورتی که این زیرساخت ها فراهم شود می توان به فرهنگ سازی و ثمردهی برنامه های آموزشی در این خصوص امیداوار بود.

 

رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مردم آمادگی هر نوع همکاری را در مورد تفکیک زباله از مبداء دارند، گفت: اما متاسفانه شهرداری تنها شعار تفکیک زباله از مبداء را می دهد و مردم نیز متناسب با این شعار همراهی هایی را انجام می دهند اما زباله هایی که به صورت تفکیک شده دریافت شده است؛ مجدد روی هم تلنبار شده و به کهریزک انتقال داده می شود.

حافظی با انتقاد نسبت به این که شهرداری تهران زیرساخت های لازم برای تفکیک زباله از مبداء را  فراهم نمی کند، اظهار کرد: این در حالی است که شهرداری باید مسیر انتقال زباله ها را استاندارد کرده تا آنچه که تفکیک شده است دوباره با زباله های عادی مخلوط نشده و همراهی شهروندان بدون اثر نشود.

وی در پایان با اشاره به این که استاندارد سازی مسیر انتقال زباله های تفکیک شده از مبداء به کهریزک اخیرا در دو منطقه جنوب شهر از چهار ماه پیش آغاز شده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم به تدریج این موضوع به تمام مناطق شهر گسترش یابد.