نباید اجازه دهیم سراهای محله ناکارآمد شوند/ تجمع معتادان در محله راه آهن مساله ساز شده است

گروه اجتماعی_به گزارش خبرنگار  افکارخبر، دکتر محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران در بازدید از محلات مختلف تهران به محله راه آهن رفت و با مردم و شورایاران و معتمدان محلی دیدار کرد.

براساس این گزارش به گفته بسیاری از اهالی این محله تجمع معتادان در پارک ها و خیابان های این محله به یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان محله راه آهن تبدیل شده است. از سوی دیگر تعامل نامناسب  بخش هایی از شهرداری با شورایاران محله راه آهن زمینه ساز ایجاد مشکلات فراوان برای کارکنان سرای محله و خانه ها شده است.

1

به گفته بسیاری از کارکنان سرای محله به دلیل وجود برقرار نشدن تعامل مناسب میان شهرداری و شورایاران بسیاری از کارکنان این سرای محله  امکان فعالیت مناسب ندارند و همین موضوع باعث شده بسیاری از کلاس های موجود در سرای محله های کنسل شود.

براساس این گزارش  پیرهادی، عضو هیئت ریسه شورای شهر  پس از بازدید میدانی از محله وسرای محله  راه آهن با اهالی محله راه آهن ملاقات و به برخی از مشکلات و درخواست های این اهالی رسیدگی کرد.

 در ادامه  پیرهادی، در جلسه ای که با حضور ائمه جماعات مساجدو اعضاء هیت امنای  محله راه آهن برگزار شد با اشاره به اینکه محله راه آهن به عنوان یک  قطب ورودی شهر به شمار می رود، افزود: باید سعی کنیم با همکاری یکدیگر بتوانیم  برخی از مشکلات موجود در این منطقه را برطرف کنیم.

2

در ادامه  علی اصغر فراهانی دبیر شورای یاری محله راه آهن گفت: متاسفانه وجود افراد معتاد در پارک امیریه واقع در میدان راه آهن باعث ایجاد مشکلات بسیار برای اهالی این منطقه شده وما نیز به عنوان دبیر شورایای محله راه آهن  با پیگیری بسیار و دادن طرح های مختلف از جمله تغییر این پارک به عنوان پارک مادر وکودک به شهرداری ناحیه 4 هیچ ثمره ونتیجه ای تا به امروز نداشته است.

فراهانی افزود: پس از پیگری بسیار شوارایاری محله خانه کشتی شهید رضایی نژاد حدود سه ماه گذشته افتتاح شد اما در بخش مدیریتی و اجرایی این خانه کشتی هیچ یک از اهالی محله حضور ندارند و توقع این بود از نیروی بومی محلی نیز استفاده می شدو به تبع آن حضورپررنگ  شهرداری در این بخش باعث شده بسیاری درخواست ها ونظرات مردم در این حوزه نادیده گرفته  شود.

دبیر شورایاری محله تصریح کرد:  مشکلات بسیاری از جمله عدم تخصیص بودجه برای سرای محله و نگاه متفاوت با سراهای دیگر محله وجود دارد.

3

بر اساس این گزارش پیرهادی بعد از شنیدن صحبت های اعضای هیئت امنای شورایاری محله راه آهن و برخی از مردم گفت:  تمام درخواست های شما به صورت کتبی به شهرداری  تهران و و زیرمجموعه های مربوطه ارسال می شود و بعد از پیگیری و پاسخ شهرداری نتیجه آن را به امنا محله اعلام می کنیم.

پیرهادی گفت :نباید به علت فعالیت خوب یک سرا که توانسته بخشی از هزینه های خود را پوشش دهد، بودجه پیش بینی شده شهرداری تخصیص داده نشود با این کار انگیزه کار برای مدیریت و فعالیت مراکز فرهنگی و اجتماعی و سراها پایین می آید.هرچند که نیازهای محله در حوزه اجتماعی هنوز مرتفع نشده و نیاز به بودجه و اعتبار بیشتری هست و ما معتقدیم  معتمدین محله بهترین افراد برای اقدام در زمینه حل این مشکلات هستند.

4

وی در ادامه به ارائه گزارشی از  اقدامات شورای شهر تهران پرداخت گفت: دغدغه اصلی شورای شهر حمل ونقل عمومی است و ما در حال حاضر به 200 کیلومتر مترو نیازمند هستیم و هر کیلومتر نیازمند 140 میلیارد تومان اعتبار است.

پیرهادی با اشاره به اینکه  بدهی دولت به شهرداری بسیار جدی است گفت: تحت همین موضوع  نامه ای به ریاست جمهوری  و دولت ارسال شده است.

عضو هیئت ریسه شواری شهر تهران تصریح کرد:  تقریبا بخش  عظیمی از اقدامات شهرداری  در روی تهران به اتمام رسیده و با تکمیل بزرگراه شوشتری  و انتهای بزرگراه صیاد پروژه ناتمام دیگری باقی نمانده است.

5

وی افزود:  در حال حاضر تهران به 6 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل ونقل عمومی نیازمند است و به دلیل مشکلات مالی شهرداری، عمر بیشتر اتوبوس ها به بیش از 7 سال رسیده، در حالی که میانگین عمر اتوبوس ها بین 5 تا 7 سال است .

  پیرهادی ادامه داد: شهرداری تهران با ایجاد مدیریت محله  به عنوان بازوی تقویتی و تکمیلی شهر ایده خوبی را اجرایی کرد از این بابت باید از شهردار تهران و معاونت اجتماعی شهرداری تشکر کرد اما متاسفانه در دوسال اخیر حمایت  در این بخش کمتر شده و بسیاری از شورایاری محله ها و مسولین خانه های سراهای محله در این زمینهگلایه دارند.

او گفت : ایده های خوب نباید بصورت ناقص و ناکارامد در کارنامه شهر بماند و نباید اجازه دهیم سراهای محله ناکارآمد شوند.