خانم ابتکار!بنزین‌های فعلی آلوده نیست؟!

حبیب کاشانی، در خصوص آلودگی هوای شهر تهران گفت: متأسفانه کوتاهی‌هایی در زمینه رفع آلودگی هوا رخ داده است و من از جانب خودم به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

کاشانی با بیان اینکه بیماری‌ها در این ایام تشدید شده است گفت: باید هر چه سریعتر اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به محیط زیست و آلودگی هوای تهران که این روزها برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کرده است گفت: حتی چمران رئیس شورای شهر نیز اعلام کرد که تعداد مرگ و میر با آلودگی هوا افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران  با بیان این مطلب که شاید دستگا‌ها نتوانسته‌اند وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام دهند گفت: خواهش بنده این است که دوستانی که به عنوان متولی این امر هستند اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهند.

وی به وام‌هایی که برای خرید خودروها چندی پیش دولت در نظر گرفته بود  اشاره کرد و گفت: چند ماشین از شهر خارج شد که این تعداد ماشین هم وارد شوند.

به گفته عضو شورای شهر تهران ظرفیت کلانشهر تهران 750 هزار خودرو است در حالی که قریب به 4 میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند و تهران تبدیل به یک پارکینگ شده است این عدد منهای موتورسیکلت‌هایی است که در شهر تردد می‌کنند و تولید آلودگی می‌کنند.

وی به بنزین‌های موجود در شهر اشاره کرد و گفت: خانم ابتکار دور پیش اعلام می‌کرد که این بنزین‌ها آلوده است حال خانم ابتکار آیا بنزین‌های فعلی آلوده نیست؟ اگر معتقدند که بنزین آلوده نیست پس چرا اوضاع آلودگی هوا به این مرز رسیده است.

کاشانی افزود: وی در دوره قبل افراد را متهم می‌کردند که بنزین آلوده است حال که خود در آن سوی میز نشسته‌اند و به عنوان رئیس سازمان محیط زیست هستند از خود رفع اتهام می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید قبول کنیم که آلودگی هوا مرگ و میرها را افزایش داده و همچنین بیماری‌های قلبی و ریوی را افزایش داده است چه کسی باید پاسخگو باشد هم از جانب معنوی و هم مادی.

به گفته کاشانی بسیاری از خانواده‌ها سرپرستان خود را به خاطر آلودگی هوا از دست داده‌اند چه کسی باید پاسخگو باشد.

کاشانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم  آلودگی هوا سیاسی شود گفت: به جای سیاسی نگاه کردن به موضوع انسانی نگاه کنیم.