محمد اسماعیل سعیدی، با اشاره به تشدید وضعیت آلودگی هوا در تهران و برخی شهرها گفت: بحث واردات بنزین موضوعی است که باید دستگاه‌های ناظر و کمیسیون انرژی به دقت آن را بررسی کنند چرا که زمانی با ایجاد یک فضای تبلیغاتی اینگونه بیان شد که آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها به دلیل استفاده از بنزین‌های پتروشیمی است.

وی افزود: برخی مسئولان تلاش کردند این موضوع را جا بیاندازند که اگر بنزین وارد شود مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد لذا به صورت گسترده بنزین وارد کشور شد اما در عمل شاهد هستیم که مشکل آلودگی هوا حل نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با آمدن فصل زمستان و وارونگی دما در برخی کلان‌شهرها مشخص شد که واردات بنزین نه تنها مشکل آلودگی را حل نکرده است بلکه این موضوع تشدید نیز شده است لذا بحث واردات بنزین موضوعی است که باید دقیقاً مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست‌هایی پشت پرده بود که تولید ملی را تخطئه کردند و دست دلالان خارجی و داخلی را برای واردات بنزین باز گذاشتند.

سعیدی گفت: اگر مشکل تولید بنزین داخلی بود چرا مسئولان همان هزینه‌ای را که صرف واردات بنزین کردند برای ایجاد پالایشگاه مختص بنزین صرف نکردند تا جلوی خام فروشی گرفته شود و تولید ملی نیز تقویت گردد.

وی اظهارداشت: مسئولان محیط زیست مدام بر روی واردات بنزین تاکید می‌کنند و آن را در کنترل آلودگی هوا موثر بیان می‌کنند در حالیکه مشکلی که ما داریم صرفاً به دلیل بحث بنزین نیست، غیراستاندارد بودن خودروها نیز بخش قابل توجهی از آلودگی هوا را به دنبال داشته است.

وی افزود: سازمان محیط زیست بهتر است تکالیف خود را به دقت مطالعه کند و برای انجام آنها تلاش بیشتری داشته باشد.