تنها تدبیر دولت، تعطیلی قطره‌ چکانی مدارس!
تداوم سوءمدیریت‌ها و عملی نشدن برنامه‌های ابتکاری برای قابل تحمل کردن شرایط آلودگی هوا کار را به جایی رساند که پایتخت ۲ هفته در شرایط ناسالم قرار گیرد. روز گذشته هم شاخص آلودگی روی عدد ۱۲۴ مستقر شد تا قفل دیگری بر شکسته شدن طلسم آسمان تیره تهران باشد.

 

این در حالی است که طی چند روز گذشته نه‌تنها پایتخت‌نشینان بلکه ساکنان سایر کلانشهر‌ها مانند اصفهان، اراک، تبریز و مشهد هم شرایطی مشابه وضعیت تهران را تجربه کردند‌ و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته باید منتظر موج دوم آلودگی‌ها و البته افزایش بیماری‌های تنفسی و قلبی باشند اما با وجود هشدار‌های صورت‌گرفته مبنی بر رشد معنی‌دار آمارهای مرگ و میر در روزهای آلوده، اقدامی جز تعطیلی دست و پا شکسته مدارس در دستورکار دولتمردان قرار ندارد.

 

هر چند تا به حال مشکلات زیست‌محیطی و رسیدگی به معضل آلودگی هوا در شهرهای صنعتی جزو اولویت‌های دولت نبوده اما به نظر می‌رسد هرچه به ایام انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این وضعیت شرایط بحرانی‌تری را تجربه خواهد کرد، چراکه دغدغه‌های انتخاباتی دولت بر سلامت جامعه سایه انداخته است. مردم تهران و کلانشهرها قربانی غفلت دولتمردان و بازی‌های سیاسی شده و محکوم هستند در سایه بی‌توجهی دستگاه‌ها با مرگ تدریجی کنار بیایند.