زمزمه های تازه برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست

گروه اجتماعی، ابتدای سال جاری بود که جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به عملکرد ضعیف معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را تهیه کرده و به جریان انداختند.

به گزارش خبرنگار افکارخبر، سپس این طرح در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس قرار گرفت و حتی ابتکار در جلسه 21 اردیبهشت در کمیسیون حاضر شد و موارد تحقیق و تفحص از جمله معضل آلودگی هوا مطرح شد اما توضیحات، پاسخ ها و سخنان ابتکار برای نمایندگان قانع کننده نبود و این طرح با رای اکثریت قاطع نمایندگان تصویب و تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

قرار بود این طرح در اوایل خرداد ماه صحن علنی مجلس مطرح شود اما هنوز در صحن مطرح نشد.

اخیرا در پی تشدید آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و همچنین فوت برخی از هموطنان ناشی از این آلودگی، نمایندگان تصمیم گرفتند تا طرح مذکور را مجددا پیگیری کنند تا در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

ابتکار مسئولیت آلودگی هوا را ابتدا به گردن بنزین تولید داخل انداخت و با اصرار بر توقف تولید داخل و واردات بنزین، اکنون مسئولیت آلودگی را نمی پذیرد و فرافکنی می کند.

ظاهرا طراحان و امضا کنندگان این طرح تصمیم دارند تا در طول عمر پنج ماهه مجلس نهم به تحقیق و تفحص از این سازمان بپردازند و موارد مطروح در این طرح را شفاف سازی کنند.

واردات بنزین، آلودگی هوا و وجود  ریزگردها در آسمان کشور بخصوص در استانهای جنوبی از جمله موارد ذکر شده در تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان است.