در ساعت 21:00 مورخه 10/08/1394 یک فقره کشف جسد متعلق به خانمی حدودا 30 ساله در محل سکونتش واقع در خیابان ریحانی به کلانتری 190 مجیدیه اعلام شد ؛ با حضور مأمورین کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد که متوفیه به شیوه خفه شدن به قتل رسیده است .  

 

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  

 

نحوه کشف جسد:  

با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که مقتوله پسری 11 ساله دارد که صبح روز مورخه 10/08/1394 در حین خروج از منزل (به قصد رفتن به مدرسه ) به بالای سر مادرش رفته و به تصور اینکه وی خوابیده ، بر روی جسد مادرش یک تخته پتو قرار داده و سپس از خانه خارج شده است.  

 

پسر مقتوله در خصوص نحوه اطلاع از مرگ مادرش به کارآگاهان گفت: "ساعت 07:00 مورخه 10/08/1394 به قصد رفتن به مدرسه از خانه بیدار شدم ؛ در زمان لباس پوشیدن به اتاق دیگری رفتم که [جسد ] مادرم در آن قرار داشت اما در آن لحظه متوجه مرگش نشدم ؛ حتی برای آنکه مادرم احساس سرما نکند ، یک [ تخته ] پتو بر روی مادرم قرار دادم . حوالی ظهر بود که از مدرسه به خانه بازگشتم اما کسی در خانه را باز نکرد ؛ به همین علت روانه ی خانه مادربزرگ شدم ؛ تا شب ، چندین نوبت با شماره تلفن خانه و گوشی همراه مادرم تماس گرفتیم اما کسی پاسخگوی تماس های ما نبود تا اینکه بهمراه مادربزرگم به خانه ی ما رفتیم ؛ کسی در خانه را باز نکرد و به همین علت با کمک همسایگان ، در ورودی خانه را تخریب و وارد خانه شدیم ؛ زمانیکه وارد اتاق خانه شدیم ، جسد مادرم در حالیکه هنوز پتو بر روی آن قرار داشت بر روی زمین بود و آنزمان بود که فهمدیم که صبح آنروز من بر روی جسد مادرم پتو قرار داده و متوجه مرگ وی نشدم " .  

 

قتل مادر 30 ساله به خاطر یک مشت پول+عکس

تحقیقات پلیسی:  

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با بررسی محل جنایت اطلاع پیدا کردندکه وجوه نقد داخل خانه به مبلغ 5 میلیون و 600 هزار تومان به سرقت رفته و به احتمال فراوان مقتوله در زمان حضور سارق یا سارقین در داخل خانه قصد درگیری با آنها و کمک خواستن از همسایگان را داشته که مانع وی شده و در ادامه با یک رشته پارچه ای که به دور گردنش انداخته شده به قتل رسیده است .  

 

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به عدم هرگونه تخریب بر روی در ورودی مجتمع و واحد مسکونی ، کارآگاهان فرضیه ارتکاب سرقت و جنایت توسط اطرافیان مقتوله را در دستور کار قرار داده و در تحقیقات از خانواده مقتوله اطلاع پیدا کردند که چند روز پیش از جنایت ، یکی از بستگان مقتوله بنام "بصیر" ( 35 ساله ) بهمراه همسرش به خانه ی مقتوله مراجعه داشته است .  

 

دستگیری متهم و اعتراف به جنایت:  

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سکونت بصیر در خیابان شریعتی – سه راه طالقانی اطلاع پیدا کردند که وی در این محل به عنوان سرایه دار و نگهبان مشغول بکار است لذا در مورخه 07/10/1394 به این محل مراجعه اما در بازرسی اولیه از محل هیچ اثری از بصیر پیدا نکردند ؛ نهایتا در بازرسی دقیق تر از محل ، "بصیر" در حالیکه داخل کمد دیواری و به شیوه ای ماهرانه ، در زیر لباس های داخل کمد دیواری پنهان شده بود ، دستگیر و در بازرسی از البسه داخل کمد دیواری نیز مبلغ 5 میلیون و 600 هزار تومان وجه نقد مسروقه از محل جنایت ، کشف شد .  

 

اعتراف به جنایت:  

"بصیر" پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان داشت : " چند روز قبل از جنایت ، بهمراه همسرم به خانه مقتوله رفته بودیم تا از وی درخواست مقداری پول نمایم و او نیز وعده داد تا قسمتی از این پول را برایم تهیه خواهد کرد . در مورخه 10/08/1394 ، به قصد گرفتن پول به خانه مقتوله رفته بودم ؛ پسر مقتوله در داخل یکی از اتاق ها خواب بود ؛ در این زمان مقتوله برای آوردن پول به داخل اتاقش رفت ؛در یک لحظه تسلیم وسوسه شیطان شدم و به داخل اتاق رفتم اما مقتوله پس از اطلاع از نیتم با من درگیر شد ؛ من نیز در آن شرایط ، برای آنکه کسی متوجه حضور من در خانه نشود ، با رشته ای پارچه ای او را خفه کردم و پس از برداشتن پول های داخل اتاق به سرعت از خانه خارج شدم " .

 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .