کیوان ساعتی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و عضو هیات مدیره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اظهار داشت: در ترمیمی‌های مختلف پس از انجام کار، 24 ساعت اول از اهمیت ویژه ای برخوردار است چنانچه ترمیم‌های آمالگام و یا در عرف ترمیمی‌های غیر همرنگ دندان‌ها انجام شده باشد، بنابراین بیمار باید تا 2 ساعت پس از کار از خوردن و جویدن پرهیز کند.

وی گفت: در موارد بازسازی‌های کامل دندان؛ بهتر است 24 ساعت روی دندان‌ها فشار وارد نشود اما در ترمیم‌های کامپوزیتی و یا ترمیم‌های غیر همرنگ دندان‌ها 24 ساعت اول از نظر رنگ پذیری حساسیت بالایی دارند، بنابراین بهتر است از خوردن و آشامیدن موارد رنگی در این بازده زمانی تا جای ممکن اجتناب شود.

ساعتی توصیه کرد: درد ناشی از تزریق و یا هنگام کنار زدن لثه‌ها در ترمیم‌های عمیق معمول بوده و در 24 ساعت اول جای نگرانی ندارد ولی در مواردی هم شاید در باز کردن دهان بیماران راحت نباشند که این مساله نیز جای نگرانی ندارد و گذرا است.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران بهترین توصیه را استفاده از دهان شویه با آب نمک ولرم در صورت نبودن مشکلات قبلی در 24 ساعت اول برای رفع مشکلات فوق عنوان کرد.