ساعت ٢١ روز دهم آبان کشف جسد زنی حدودا ٣٠ساله در محل سکونتش واقع در خیابان ریحانی به کلانتری مجیدیه اعلام و با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه، مشخص شد این زن خفه شده و به قتل رسیده است. پس از آن کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت حاضر شدند و با انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد مقتول پسری ١١ساله دارد که صبح روز حادثه حین خروج از منزل به قصد رفتن به مدرسه بالای سر مادرش رفته و به تصور اینکه وی خوابیده، روی جسد مادرش پتو کشیده و سپس از خانه خارج شده است.

پسر مقتول درباره نحوه اطلاع از مرگ مادرش به کارآگاهان گفت: «ساعت هفت صبح به قصد رفتن به مدرسه بیدار شدم. در زمان لباس‌پوشیدن به اتاق دیگری رفتم که مادرم آنجا خوابیده بود. آن لحظه متوجه مرگش نشدم. حتی برای آنکه مادرم احساس سرما نکند، پتو رویش کشیدم. حوالی ظهر بود که از مدرسه به خانه بازگشتم اما کسی در خانه را باز نکرد. به همین علت روانه خانه مادربزرگ شدم. تا شب، چند نوبت با شماره‌تلفن خانه و گوشی همراه مادرم تماس گرفتیم اما کسی پاسخ‌گوی تماس‌های ما نبود تا اینکه به‌همراه مادربزرگم به خانه ما رفتیم. کسی در را باز نکرد. به‌همین‌علت با کمک همسایگان، درِ ورودی را تخریب کردیم و وارد منزل شدیم. زمانی‌که داخل اتاق رفتیم، جسد مادرم را درحالی‌که هنوز پتو روی آن قرار داشت، روی زمین بود و آن زمان بود که فهمیدیم صبح من روی جسد مادرم پتو قرار دادم و متوجه مرگ وی نشدم».

کارآگاهان با بررسی محل جنایت اطلاع پیدا کردند وجوه نقد داخل خانه به مبلغ پنج‌‌میلیون‌و ٦٠٠‌ هزار تومان به سرقت رفته و به احتمال فراوان، مقتول در زمان حضور سارق یا سارقان، قصد درگیری با آنها و کمک‌خواستن از همسایگان را داشته که مانع وی شده‌اند و در ادامه با یک رشته پارچه‌ای که به دور گردنش انداخته شده، به قتل رسیده است. در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به نبود آثار تخریب روی درِ ورودی مجتمع و واحد مسکونی، کارآگاهان بررسی فرضیه ارتکاب سرقت و جنایت توسط اطرافیان مقتول را در دستور کار قرار دادند و در تحقیق از خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند چند روز پیش از جنایت، یکی از بستگان این زن به‌نام «بصیر» (٣٥ساله) همراه همسرش به خانه او رفته بود. کارآگاهان با شناسایی محل سکونت بصیر در خیابان شریعتی – سه‌راه طالقانی اطلاع پیدا کردند وی در این محل به‌عنوان سرایدار و نگهبان مشغول به‌کار است به همین دلیل به این محل مراجعه‌ کردند اما در بازرسی اولیه از محل، هیچ اثری از بصیر پیدا نکردند. درنهایت در بازرسی دقیق‌تر از محل، «بصیر» را درحالی‌که داخل کمددیواری به شیوه‌ای ماهرانه، در زیر لباس‌ها پنهان شده بود، دستگیر و در بازرسی از البسه داخل کمددیواری نیز مبلغ پنج‌میلیون‌و ٦٠٠‌ هزار تومان وجه نقد مسروقه از محل جنایت را کشف کردند.

«بصیر» پس از انتقال به پلیس آگاهی به ارتکاب جنایت اعتراف و بیان کرد: «چند روز قبل از جنایت، به‌همراه همسرم به خانه مقتول رفته بودیم تا از وی درخواست مبلغی پول کنم. او نیز وعده داد قسمتی از این پول را برایم تهیه خواهد کرد. روز حادثه به قصد گرفتن پول به خانه مقتول رفته بودم. پسر آن زن در یکی از اتاق‌ها خواب بود. در این زمان مقتول برای آوردن پول به داخل اتاقش رفت. در یک لحظه تسلیم وسوسه شیطان شدم و به داخل اتاق رفتم اما مقتول پس از اطلاع از نیتم با من درگیر شد. من نیز در آن شرایط، برای آنکه کسی متوجه حضور من در خانه نشود، با رشته‌ پارچه‌ای او را خفه کردم و پس از برداشتن پول‌های داخل اتاق به‌سرعت از خانه خارج شدم».

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.