رفتار ابتکار در محیط زیست سیاسی است نه تخصصی

گروه اجتماعی-سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه در آلودگی هوای تهران شکی نیست که معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست صدر صد مقصر است، افزود: آلودگی هوا عوامل زیادی دارد اما بی برنامه گی و رفتار سیاسی رئیس سازمان مذکور در این زمینه بی تاثیر نیست و اگر سازمان محیط زیست و شخص ابتکار به طور جدی دنبال کار باشند، مشکل زیادی نخواهیم داشت.

وی افزود: اینکه ابتکار راه بیفتد و مرتب بگوید آلودگی هوا ناشی از بنزین تولید داخل است و بعد بر واردات بنزین اصرار کند و مجوز واردات بگیرد اما بنزین غیر استاندارد و آلوده وارد کشور شود،  این یک فتار سیاسی است نه تخصصی.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توصیه ما به ابتکار این است که از سیاسی بازی دست بردارد و بجای کارهای حاشیه ای، به کار تخصصی و ماموریت اصلی خود در سازمان بپردازد و اگر می خواهد کار سیاسی بکند حداقل از آن سازمان منتقل شود به جایی برود که با جان و مال مردم سرکار نداشته باشد.

 

موسوی نژاد با اشاره به اعتراضات نمایندگان به ابتکار در صحن مجلس گفت: آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها نفس مردم را بریده که هم مردم و هم نمایندگان آنها ناراضی هستند. نابراین این اعتراضا در راستای ایفای وظایف نمایندگی و مجاب کردن ابتکار به انجام وظایفش است.