گروه اجتماعی - مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار خبر، با اشاره به این که روزانه تنها 27 هزار نفر به منطقه یک پایتخت به منظور زیارت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) مراجعه می کنند، جاذبه های مذهبی و گردشگری را یکی از دلایل ترافیک موجود در این منطقه عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بافت معابر در منطقه یک قدیمی است. لذا متناسب با طرح تفصیلی به تملک برخی از املاک مسکونی برای بازگشایی و بهسازی معابر می پردازیم.

وی ادامه داد: ایجاد باند تردد جدید در منطقه تفریحی دربند و بازگشایی معابر در فرمانیه و اندرزگو از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

شهردار منطقه یک پایتخت با تاکید بر این که هیچ مجتمع تجاری و اداری در منطقه یک فاقد پارکینگ نیست، عنوان کرد: حساسیت در مورد تامین پارکینگ حتی بیش از تعداد مورد نیاز؛ نه تنها از سوی شهرداری منطقه وجود دارد بلکه مردم منطقه نیز در این مورد همکاری خوبی دارند.

یزدانی تامین پارکینگ طبقاتی و پارکینگ مکانیزه را یکی از راه حل های انجام شده برای کاهش ترافیک موجود در منطقه عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تلاش برای تکمیل سرویس های بهداشتی در مناطق تفریحی درکه و دربند اشاره و اظهار کرد: هر چند در این اماکن سرویس های بهداشتی وجود دارد اما در فواصل بالادست این نقصان همچنان باقی است.

شهردار منطقه یک با تاکید بر این که تکمیل سرویس های بهداشتی در این اماکن متناسب با بودجه سالانه منطقه است، گفت: اما در حال حاضر تکمیل سرویس های بهداشتی منطقه تفریحی دربند در دست اجرا است.