با مرتکبان حمله به سفارت عربستان برخورد می‌شود

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نودمین نشست خبری با اشاره به اقدامات شب گذشته در مقابل سفارت عربستان، گفت: هر چند که اهل سنت و اهل تشیع در ایران و خارج از کشور از اقدامات رژیم آل‌سعود به خصوص اعدام شیخ نمر ناراحت هستند و غیرت اسلامی جوانان از این موضوع به جوش آمده است اما در داخل کشور حتماً باید مطابق قانون حرکت کنیم.

وی گفت: باید بر اساس موازین شناخته شده حرکت کرد و اقدام شب گذشته نسبت به سفارت عربستان خلاف قانون و مقررات بوده است که تعدادی از مرتکبان این اقدام تحت تعقیب، شماری تحت بازداشت و برخی نیز شناسایی شدند که با آنها برخورد خواهد شد.

اژه‌ای تأکید کرد: جنایات آل‌سعود چیزی نیست که با این گونه امور بتوان دل جوانان و مسلمین را تشفی داد و این گونه اقدامات با اقدامات جنایتکارانه آنان برابری نمی‌کند. آنچه امروز توسط حکام جنایتکار آل‌سعود در منطقه می‌گذرد باعث تأسف است چرا که همه دنیا می‌بینند که حکام پادشاهی آل‌سعود بارهاست که چگونه بر سر یمن مظلوم آتش می‌ریزند و زیرساخت‌ها و مردم بی‌دفاع این کشور را هدف گرفته‌اند و بمباران می‌کنند.

اژه‌ای تأکید کرد: حکام جنایتکار آل سعود با حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از گروه تکفیری ملحد و به دور از انسانیت داعش در جنایت‌های این گروه در عراق و به ویژه سوریه شریک هستند.

سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: آنچه  بر سر مردم مظلوم بحرین می‌آید و حکام آل‌سعود از ظالم حمایت می‌کند رژیم آل‌سعود در این ظلم‌ خواه شریک است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام آل‌سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر جنایت این رژیم را به اوج رساند و این جنایت‌ها چیزی نیست که مسلمین و منصفین عالم از آن بگذرند و این رژیم بدین شکل زوال قطعی خود را رقم زده است.

اژه‌ای تأکید کرد: با اعدام نمر رژیم جنایتکار عربستان هم با خشم مردم مسلمان و هر آزاده‌ای در جهان روبه‌رو خواهد شد و هم ان‌شاءالله عذاب الهی در جهان و عقبا نصیب خواهد برد.

وی تأکید کرد: از حکام آل‌سعود که امروزه خارج از عقل حرکت می‌کنند انتظاری نیست اما با تأسف نهادهای به اصطلاح حقوق بشری و مدافع آزادی بیان و مخالف اعدام نه اقدامی بایستی و در خور علیه پادشاهی سعودی انجام داده‌اند و نه سخن قابل توجهی بر زبان رانده‌‌اند.

سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: در خصوص اعدام شیخ نمر تنها برخی اعلام نگرانی کردند در صورتی که اگر چنین اقدامی در برخی کشورهای دیگر صورت می‌گرفت بوق‌های تبلیغاتی آنها چه‌ها می‌‌کردند.