جزییات کلاهبرداری 50 میلیاردی یک زندانی

سردار "ایرج کاکاوند" در تشریح این خبر بیان داشت :چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و در خصوص کلاهبرداری با موضوع "برنده شدن در قرعه کشی" اعلام شکایت کرد.  

سردار کاکاوند ادامه داد: شاکی در پلیس فتا اعلام کرد که فردی از طریق ارسال پیامک، مبنی بر برنده شدن در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه، تمامی موجودی حساب وی را خالی کرده است.  
کاکاوند، با بیان اینکه هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ردپایی از این کلاهبردار در زندان "رجایی شهر" کرج به دست آورند.  
این مقام ارشد انتظامی افزود: با اخذ مجوز قضائی، متهم از زندان به پلیس فتا استان منتقل و در بازجویی¬های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی، رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد.  
 
سردار کاکاوند با بیان اینکه متهم در ادامه به کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی از دو هزار شهروند در استان های مختلف کشور، اعتراف کرده است، افزود: تاکنون بیش از 150 تن از مالباختگان این پرونده شناسایی و طرح شکایت کرده اند.  
 
وی، خاطرنشان کرد: متهم 36 ساله که به علت داشتن جرایم متعدد، با حکم قضائی به 35 سال زندان محکوم شده بود و مدت چهار سال از محکومیت خود را در زندان سپری می¬کرد با همدستی دو نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می¬کرد.  
 
سردار کاکاوند ضمن اشاره به دستگیری دو همدست دیگر این متهم نیز، خاطرنشان کرد: شهروندان در استان¬های مختلف، چنانچه پیامکی را از طریق پلیس فتا استان یزد مبنی بر "دستگیری عامل کلاهبرداری مسابقه پیامکی" دریافت کردند برای طرح شکایت به پلیس فتا استان¬های محل سکونت خود مراجعه کنند.  
 
فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه به شهروندان هشدار داد: در صورت دریافت پیامک¬های مشابه¬ای مبنی بر (برنده شدن در مسابقه)، صحت و سقم موضوع را بررسی کرده و فریب افراد کلاهبردار و سودجو را نخورند.