دبیر موضع‌گیری خصمانه‌ای علیه مدیریت شهری داشت

دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ریاست مهدی چمران برگزار شد که در تذکرات پیش از دستور این جلسه به گفت‌وگوی رسانه‌ای علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر که روز گذشته در خصوص شفافیت مالی در شهرداری تهران و حسابرسی‌ها برگزار شده بود، چند تن از اعضای شورای شهر پرداختند.

* قضاوت دبیر خارج از عدل و انصاف است/ دبیر موضع‌گیری خصمانه‌ای علیه مدیریت شهری داشت

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران درباره اظهارات روز گذشته علیرضا دبیر اظهار داشت: وی در خصوص حسابرسی و انضباط مالی روز گذشته گفت‌وگویی داشته است و ضمن تشکر از زحماتی که در کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص حسابرسی‌های شرکت‌ها انجام شد اما قضاوت‌های علیرضا دبیر در این رابطه خارج از عدل و انصاف بود.

وی افزود: بنده همزمان با علیرضا دبیر 10 سالی است که در شورا حضور دارم و در این مدت تحولات نظام مالی خوبی در شهرداری اتفاق افتاده و مباحث نظارتی شورا را آسان کرده است.

آباد خاطرنشان کرد: در فضای مجازی سالها موضوعاتی مطرح می‌شود و شاید خیلی جا نداشته باشد که در شورا به آن بپردازیم، موضوعاتی درباره آقای دبیر مطرح شده در فضای مجازی که نباید به داخل شورا کشیده شود.

عضو اسلامی شهر تهران گفت: در انتخابات شورای شهر عکس بنده و آقای دبیر در کنار یکدیگر منتشر می‌شد و بنده دبیر را به عنوان پسر خود و آقای دبیر نیز بنده را مادر عنوان می‌کرد.

آباد خاطرنشان کرد: نگاه‌های فردی و حجمی علیه دبیر ایجاد شده و وی نیز موضع‌گیری خصمانه‌ای علیه مدیریت شهری داشته است.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران افزود: آقای دبیر معتقدند که 95 درصد فعالیت شورا در کمیسیون برنامه و بودجه انجام می‌شود در صورتی که هیچ کس نمی‌تواند عنوان کند کدام کمیسیون بهتر عمل کرده است و هر یک از کمیسیون‌ها وظایف خاص خود را دارد.

وی افزود: گزارشات حسابرسی که در این دوره انجام شده بود اشکالات بسیار زیادی داشت و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته رنکینگ حسابرسی ج بوده است و گزارشات حسابرسی اشاره‌ای به فساد مالی نداشته است. بهتر است نظرات شخصی را به شورا تحویل ندهیم.

آباد گفت: مدیریت شهری و شخص آقای قالیباف به عنوان یک ظرفیت مدیریتی در نظام نباید به آن خدشه‌ای وارد شود.

وی گفت: درباره مسائلی که در نشست‌های مطبوعاتی در شورا برگزار می‌شود و جهت‌گیری‌هایی صورت می‌گیرد رئیس شورا باید پاسخگو باشد.

* دنیامالی: گفت‌وگوی دبیر را خانم بنده‌ خواند و فکر می‌کرد سراسر شهرداری را فساد گرفته است

در ادامه دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر نیز درباره مصاحبه علیرضا دبیر اظهار داشت: در اینکه دبیر فردی دلسوز و از دوستان خوب بنده نیز است شکی نیست.

وی افزود: بحث‌هایی که در جمع خبرنگاران در روز گذشته توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا مطرح شد خیلی از حرف‌ها درست نبود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر افزود: روز گذشته اظهارات آقای دبیر را به همسرم که یک خانه‌دار است نشان دادم و هنگامی که اظهارات آقای دبیر را مطالعه کردم فکر می‌کردم که شهرداری یکپارچه فاسد از بالا تا پایین است.

وی گفت: تعدادی از مدیران شهرداری گلایه دارند از آقای قالیباف به این واسطه که شهردار تهران حوزه بازرسی و نظارت را بسیار فعال کرده است و تعداد پرونده‌هایی که به بازرسی کل کشور ارسال شده افزایش یافته و در این باره مدیران شهرداری از آقای قالیباف گله‌مند هستند. اینکه در گفت‌وگوی روز گذشته آقای دبیر مطرح کردند شخص شهردار به دنبال اصلاحات نیست قبول ندارم.

دنیامالی افزود: بنده در چند ماه گذشته پای ثابت جلسات حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران بودم و حسابرسان و جلسات برگزار شده بر اساس استانداردهای حسابرسی بوده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر خطاب به دبیر گفت: شما سالهاست که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هستید و چرا در این مدت فساد را ندیده‌اید و به قول خود حالا از خواب بیدار شده‌اید.

وی گفت: شهرداری حتماً تخلفاتی دارد و باید بر اساس قانون به آن رسیدگی شود نه اینکه فضاسازی کنیم.

دنیامالی درباره فروش زمین‌های عباس‌آباد نیز اظهار داشت: این زمین‌ها به نهادی فروخته شده است که چند تن از اعضای شورای شهر برای همان نهاد هستند. بنده به آقای دبیر پیشنهاد می‌کنم هر مستنداتی را که دارد به قوه قضاییه ارائه دهند تا رسیدگی کند نه اینکه شرایط را مخدوش کند.

* حسابرسی ابزاری است برای مدیریت نه اینکه آن را چماق کنیم و بر مدیریت شهری بزنیم

در ادامه این جلسه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز درباره گفت‌وگوی روز گذشته علیرضا دبیر در جمع اصحاب رسانه گفت: رفتاری که در شورا بروز می‌دهیم چیزی جز از بین بردن سرمایه‌های ملی نیست حسابرسی ابزاری است برای مدیریت نه اینکه آن را چماق کنیم و بر سر مدیران شهری بزنیم.

وی ادامه داد: این اقدامات جز ضربه زدن به اعتماد ملی هیچ سود دیگری ندارد لذا آنجایی که تخلفی صورت گرفته به مراجع ذیربط برای بررسی داده شود و مسئله حسابرسی را به عنوان ابزاری برای فشار قرار ندهیم چرا که زیبنده نیست.

سروری خاطرنشان کرد: قالیباف شهردار تهران یک سرمایه ملی است و نام قالیباف با مدیریت جهادی عجین شده حال این ظرفیت را بزنیم چه سودی برای مردم دارد.

وی گفت: ما این همه وقت در شورا می‌گذاریم بعد به اندازه 5 درصد فعالیت کرده‌ایم. اصلاً توقع نداشتیم آقای دبیر این موضوعات را مطرح کند. مباحثی از جمله کم‌خوابی و غیره در شأن دبیر و شورای شهر و همچنین شهردار تهران نیست و این ادبیات را ما از آقای دبیر انتظار نداشتیم لذا باید اجازه دهیم با آرامش بیشتری پیش برود.

سروری گفت: رهبر انقلاب به حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرده است و نباید سیاه‌نمایی کنیم و گزارش‌های ناگفته مطرح شود چرا که این موضوعات اصلاً زیبنده نیست و مصاحبه دیروز آقای دبیر سراسر هزینه برای نظام و شورا داشته است.