محمد کاظمی در تشریح جزئیات خبر اظهار کرد: در پی گزارش شهروندان مبنی بر حضور یک تیم پزشکی (آقا و خانم) جهت انجام فعالیت‎های پزشکی در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، سریعا اکیپ گشت پاسگاه "نوبندیان" برای تحقیقات به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که تعدادی افراد وارد روستا شده و اعلام داشته‎اند که از مراکز بهداشت شهرستان چابهار جهت درمان آنفولاآنزا در مناطق محروم به این مکان آمده‎اند.

فرمانده انتظامی چابهار در ادامه تصریح کرد: ماموران با اعزام به منطقه، از فردی که تحت عنوان پزشک اقدام به معاینه و درمان افراد می‎کرد مدارک پزشکی خواسته که وی فاقد مدارک بود.

کاظمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو خانمی که همدست او بودند برای بررسی بیشتر به مقر پلیس منتقل شدند، تصریح کرد: این افراد در تحقیقات تخصصی به اینکه بدون داشتن مدارک پزشکی نسبت به درمان بیماران اقدام کردند، اعتراف کرده و در این رابطه 13 نفر از شکات نیز شناسایی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این افراد دارای سوابق چنین کاری در یکی از شهرستان‌های همجوار بوده‎اند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.

کاظمی در پایان از شهروندان خواست تا جهت جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، از صحت مدارک تحصیلی و حرفه‎ای افراد اطمینان حاصل کنند و در صورت مواجهه شدن با موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.