عبدالحمید محتشم، درباره علت توزیع هفته‌نامه «یا لثارات» پس از لغو مجوز از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: تا زمان انتشار و توزیع هفته‌نامه ابلاغیه رسمی هیئت نظارت مبنی بر توقف انتشار و توزیع به ما نرسیده بود.

مدیر مسئول هفته نامه «یا لثارات» با بیان اینکه بر مبنای اعلام رسانه‌ای لغو مجوز هفته‌نامه نمی‌توان مانع از انتشار آن شد، گفت: ابلاغ لغو مجوز از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات در روز چهارشنبه و در ساعت 14:20 دقیقه به دفتر هفته‌نامه رسید در صورتیکه ما هفته‌نامه را شب گذشته منتشر کردیم و در سیستم توزیع قرار گرفت.

وی ضمن انتقاد از محتوای ابلاغیه هیئت‌ نظارت بر مطبوعات گفت: محتوای ابلاغیه لغو مجوز بسیار گنگ و ناقص است و حتی اشاره نشده است که به دلیل نشر کدام مطلب هفته‌نامه «یا لثارات» لغو مجوز شده است.

محتشم در ادامه تصریح کرد: در این هفته از قوه‌قضائیه پیگری خواهیم کرد تا لغو ابلاغیه را بگیریم و یا تا زمان تعیین تکلیف دادگاه مطبوعات، اجازه انتشار را اخذ کنیم.

مدیر مسئول هفته نامه «یا لثارات» با بیان اینکه اگر نتوانیم از مسیر قانونی اجازه انتشار هفته‌نامه را برای هفته جاری بگیریم، این هفته «یا لثارات» منتشر و توزیع نمی‌شود، گفت: ما به قانون تمکین می‌کنیم با اینکه معتقدیم در هیچ مطلبی اهانتی به هیچ شخصی صورت نگرفته و لحن ما نیز لحن نهی از منکر بوده است.

به گزارش فارس، روز دوشنبه هفته گذشته هیئت نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه «یا لثارات» را با توجه به تبصره٢ ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو مجوز کردند و حسین‌ نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد دلیل این لغو مجوز را اصرار بر تخلف و استفاده از عبارات و الفاظ اهانت‌آمیز در مورد یکی از مقامات دولتی از سوی نشریه «یا لثارات» بیان کرد.