به گزراش مشرق، با پیشرفت فن آوری بخش ساختمان سازی نیز شاهد طرح ها و ایده های نوینی در این زمینه بوده است. پشت بام ها و تراس ها که تا پیش از این بیشتر به عنوان فضاهایی با امکان استفاده محدود شناخته می شدند، امروزه در برخی از ساختمان ها می توانند هرآنچه را که در یک حیاط به کار می رود در خود جای دهند. از این رو دیگر نگاه به عابرین از ارتفاعی بالا و یا گرفتن حمام آفتاب تنها مورد استفاده آنها نبوده و فعالیت هایی از قبیل آشپزی، استراحت، صرف نوشیدنی، تفریح و سرگرمی و یا حتی خوابی راحت می تواند در این مکان ها صورت پذیرد.

استفاده از این قبیل فضاها در خانه هایی که چشم انداز زیبایی به مناظر طبیعی داشته و یا از نظر فضای شهری با محدودیت مواجه هستند، بسیار پرطرفدار است. البته این مساله در برخی مناطق با منع قانونی مواجه بوده و امکان پذیر نمی باشد. در ادامه برخی از این چشم اندازهای کاربردی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.



Miami Beach, Florida
قیمت: ۷ میلیون ۹۰۰ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۵ - ۷ عدد

این اقامتگاه لوکس ساحلی چشم اندازی زیبا به اقیانوس و فراتر از آن را ارائه می کند. استخری زیبا که سقفی مدرن بر فراز آن قرار داشته در کنار کفپوشی از چوب و برخورداری از پارکینگ، اوقات خوشی را برای ساکنان خوش شانس آن فراهم می کند.



Jersey City, New Jersey
قیمت: ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۳ - ۳ عدد

این اقامتگاه چهار طبقه بی نظیر دارای چهار تراس بوده تا چشم اندازی زیبا به نیویورک را در اختیار ساکنان آن قرار دهد. نمای آجری، شومینه، نرده و پلکان های مسی، آب نمای داخلی، کاشی های رنگارنگ و لوسترهایی زیبا بخشی از امکانات رفاهی فوق العاده این مکان را تشکیل می دهند.



Los Angeles, California
قیمت: ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۳ - ۴ عدد

این خانه چهار طبقه مدرن در منطقه بلوار سان ست دارای شیشه های قدی بوده تا چشم انداز زیبایی را به تپه های هالیوود در اختیار ساکنان آن قرار دهد. علاوه بر تراس بزرگ این ساختمان در طبقه دوم، پشت بامی با کفپوش چوبی به همراه یک استخر و امکانات رفاهی دیگر در این مکان قرار گرفته است.



Hilton Head Island, South Carolina
قیمت: ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۵ - ۷ عدد

این خانه مجلل از سنگ های وارد شده از برزیل و ایتالیا ساخته شده است. آشپزخانه خارجی و شومینه آن بسیار زیباتر از نمونه های معمول است. دو جکوزی و یک استخر شنا با دیواره های مشکی از دیگر امکانات رفاهی آن هستند.



Glenbrook, Nevada
قیمت: ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۴ - ۶ عدد

خانه ای کوهستانی که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و چشم اندازی زیبا به کوهستان و دریاچه تاهو در اختیار ساکنان آن قرار می دهد. تفرجگاه ساحلی، اسکله و زمین تنیس بخشی از امکانات رفاهی این مکان را تشکیل می دهند.



Avenida Cresta, La Jolla, California
قیمت: ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۶ - ۹ عدد

استفاده گسترده از چوب های تیره به رغم محیط باز این اقامتگاه مدرن که مدت زمان زیادی از ساخت آن نمی گذرد، فضای گرم و دلنشینی را برای آن فراهم آورده است. چشم اندازی فوق العاده به اقیانوس از دیگر ویژگی های بی نظیر این مکان است.



Belvedere Street, La Jolla, California
قیمت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۴ - ۵ عدد

خانه ای مدرن که چوب و دیگر مواد صنعتی مانند مس در نقاط مختلف آن به کار رفته است. پارکینگی با ظرفیت ۴ خودرو و شیشه های قدی از دیگر ویژگی های این ساختمان است. البته ساکنان این خانه از این شانس برخوردار هستند که در کنار برگ های نخل استراحتی دلنشین داشته و از چشم انداز زیبا به اقیانوس لذت ببرند.



Albuquerque, New Mexico
قیمت: ۲۵۴ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۲ - ۲ عدد
آشپزخانه ای بر فراز پشت بام که به نظر می رسد با الهام از آشپزخانه رستوران ها و با سطوحی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این ساختمان چهار طبقه هم چنین به پانل های خورشیدی برای استفاده از این انرژی پاک مجهز شده است.



New York, New York
قیمت: ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار
تعداد اتاق خواب - حمام: ۲ - ۲ عدد

هنگامی که در منهتن پیاده روی می کنید نمایی از یک خانه کوچک که بر روی سقف یک آپارتمان جلب توجه می کند. این مکان شبیه یک خانه مستقل بوده اما در واقع قسمت بیرونی پنت هوسی چند طبقه است.