کوه خواری با سند مالکیت!

حرکت بی سر و صدای زمین خواران به دل‌ کوه‌های اطراف تهران رسیده و هم اکنون 190 هکتار از کوه‌های پردیس و بومهن زیر چکمه کوه خواران با ساخت و ساز ویلاها زخمی شده، حال علاوه براینکه متصرفان بدون اخذ مجوز دست به غارت طبیعت زده‌اند، آنچه جای تامل دارد، ارائه سند برای غارتگری است!؟

 

*کوه خواری با سند مالکیت

 

در بررسی منطقه‌ای از پردیس که به دست متصرفان در حال ساخت و سازهای غیر مجاز و جاده کشی است، وجود سند مالکیت از سوی یکی از تعاونی ها که از بنیاد مستضعفان خریداری کرده به چشم می‌خورد که وجود این سند خود جای سوال و ابهام در این منطقه دارد.

 

مرتضی حیدری فرماندار پردیس در این باره می‌گوید: اراضی تصرف شده این منطقه از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار یکی از تعاونی‌ها قرار گرفته که معروف به زمین 275 هکتاری است.

 

*تصرف 80 و 190 هکتاری

 

متصرفان هم اکنون با جاده کشی به ارتفاع 2500 متری از کوه‌های آبعلی رسیده و هیچ مجوزی برای ساخت و سازها و تصرفات خود ندارند.

 

حیدری فرماندار پردیس در این باره می‌گوید: آنچه در محدوده شهر پردیس تحت تصرف زمین خواران انجام گرفته حدود 30 درصد از اراضی ملی و به وسعت 80 هکتار است.

 

حیدری در ادامه می‌گوید: در حریم شهر بومهن و پردیس حدود 190 هکتار از اراضی تصرف شده است که در این حریم شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز با احداث 60 ویلا هستیم.

 

*از سند قانونی بر مالکیت تا نبود مجوز ساخت و ساز

 

در تصرف مناطقی از پردیس و بومهن، تعاونی مربوطه سندی را ارائه کرده که زمین را از بنیاد مستضعفان خریداری کرده است ولی آیا با هر سند مالکیتی می‌توان اقدام به ساخت و ساز کرد؟

 

حیدری فرماندار شهرستان پردیس در این باره معتقد است: در این مناطق 2 مسئله وجود دارد، یکی مجوز ساخت و ساز و دیگری سند قانونی بر مالکیت است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: خیلی از مالکان سند رسمی و قانونی دارند، اما هیچ سند قانونی و رسمی، مجوزی بر ساخت و ساز نیست.

 

*مغایرت ساخت و سازها با سند

 

با اینکه سازندگان و تعاونی مربوطه سندی را برای مالکیت اراضی منطقه پردیس ارائه داده‌اند، اما آنچه در ظاهر وجود دارد با پلاک قید شده در سند کاملا مغایرت دارد.

 

حیدری فرماندار پردیس در این باره می‌گوید: در سند به پلاک 4 از 8 اشاره شده، اما آنچه در ظاهر وجود دارد پلاک‌ 4 از 8، مساحتی به وسعت 8 هکتار است.

 

گفتنی است؛ پرونده کوه خواری در دل کوه‌های پردیس و بومهن در حال بررسی و رسیدگی در مراجع قضایی است.