شرایط معلم شدن تشریح شد

مهدی‌ نوید ادهم با اشاره به نظام سنجش سلامت حرفه‌ای معلمان اظهار داشت: طرح نظام سنجش سلامت حرفه‌ای معلمان به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و گام نخست خود را آغاز کرده است.

وی افزود: بعضی از بخش‌های این طرح باید به مجلس شورای اسلامی، دولت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی برود و در آنجا تصویب شود.

نوید ادهم با بیان اینکه طرح نظام سنجش سلامت حرفه‌ای معلمان شامل معلمان ورودی جدید هم می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون این طرح شامل تمامی افرادی می‌شود که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند و شامل معلمان قدیمی نمی‌شود اما برای معلمان قدیمی هم یک طرح کلی را طراحی می‌کنیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به شاخص‌ها و استانداردهای معلمی اشاره و گفت: طرحی در گذشته به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است که معلمان باید استانداردهایی را بر مبنای تأیید پزشک معتمد آموزش و پرورش داشته باشند.

وی افزود: در این طرح معلمان نباید نقص عضو داشته باشند، قد آنها از یک حدی کمتر نباشد، معلم عادی نباید نقص عضو داشته باشد، معلم عادی نباید 6 انگشتی باشد، لکنت زبان نداشته باشد، عیب و نقصی در چهره نداشته باشد، اعتیاد نداشته باشد و دارای چهره خوب و توانایی تکلم باشد.

نوید ادهم ادامه داد: البته جانبازان و معلولان در این خصوص مستثنی هستند و موضوع تدریس آنها در مدارس استثنایی با این موضوع متفاوت است اما معلمان عادی نباید مشکلات مطرح شده را داشته باشند.