امیرعلی حمیدیه در نشست خبری نخستین همایش کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی اظهار داشت: پزشکی آینده فقط صرف پزشکان نخواهد بود بلکه رشته‌های دیگری از جمله ریاضی، فیزیک، مهندسی پلیمر و ... در این امر دخیل خواهند بود.

وی ادامه داد: هم اکنون پزشکی به کف درمان رسیده است. زیرا در 30 تا 40 سال قبل شاهد آن بودیم که سالانه 20 تن داروی جدید در دنیا معرفی می‌شد ولی اکنون اینگونه نیست و حتی در فاز بعدی تولید داروهای نوترکیب نیز کاهش یافت. بنابراین آینده پزشکی دنیا به سمت سلول‌های بنیادی پیش می‌رود.

رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادین ریاست جمهوری عنوان کرد: آرزوی انسان‌ها این است که عمر طولانی داشته باشند. کما اینکه در 30 سال قبل افراد به دلیل یک اسهال می‌مردند. ولی امروزه مثلاً در ایران متوسط عمر مردم به 70 تا 75 سال رسیده است.

حمیدیه گفت: هم اکنون در کشورهای آلمان و ژاپن هرم‌های جمعیتی آن‌ها تغییر و به سمت پیری رفته است و آن‌ها سعی می‌کنند مردمانشان بالای 100 سال عمر با کیفیت داشته باشندو در سلامت زندگی کنند که این امر با دانش سلول‌های بنیادی امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: اکنون ایران به مرز اولیه دانش سلول‌های بنیادی دست یافته است ولی باید آن را کاربردی کند و می‌توان در رشته‌های ارتوپدی، دندان، بیماری‌های عصبی و چشم پزشکی از سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده شود.

رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادین ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: براین اساس ستاد توسعه سلول‌های بنیادی ریاست جمهوری با گردهم آوردن 500 محقق کشورمان در زمینه سلول‌های بنیادی اقدام کرده است و تاکنون بیش از دو هزار و 500 نفر ساعت جلسات درباره سلول‌های بنیادی با تشکیل 15 کارگروه برای تعیین پروژه‌های بزرگ 5 و 10 ساله برگزار کرده است.

حمیدیه همچنین در تذکری گفت: البته باید نسبت به استفاده بی موقع و حتی کند در زمینه دانش سلول‌های بنیادی موارد مربوطه را رعایت کرد براین اساس با سه آیین‌نامه شامل استفاده از سلول‌های بنیادی و بافت ژن با سازمان غذا و دارو، آیین‌نامه خدمات سلول‌های بنیادی با معاونت درمان وزارت بهداشت و آیین‌نامه توسعه و نظارت سلول‌های خونساز و بانک‌های بند ناف را به تصویب رساندیم.