امکان بازگشایی گره های ترافیکی در منطقه 22 تهران

گروه اجتماعی- احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر، با اشاره به بازنگری طرح تفصیلی منطقه 22 تهران عنوان کرد:  این منطقه برای شهر تهران یک فرصت است، طبیعتا باید متناسب با حجم بارگذاری پیش بینی شده ساخت و سازها در این منطقه رخ دهد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده بارگذاری صورت گرفته در این منطقه فراتر از حجمی است که مورد پیش بینی قرار گرفته بود.

دنیامالی با اشاره به این که تلاش مدیریت شهری بر این است که با استفاده از مرکز پایش طرح تفصیلی موارد مربوط به این منطقه را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: به دلیل این که در گذشته طرح تفصیلی ابلاغ نشده بود بر اساس طرح مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی ساخت و ساز در این منطقه پیش رفته است، منطقه 21 نیز چنین روندی را دارد. اما اکنون بر اساس طرح تفصیلی در خصوص این منطقه عمل می شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت و سازهای محدوده دریاچه چیتگر گفت: اتفاقا کارکرد دریاچه این است که بتوان از خانه ای که خریداری می کنید منظر زیبایی را تماشا کنید. این دریاچه به ساکنان برج های این دریاچه در حال ارایه خدمات است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که با این وجود باید گره ترافیکی که در روزهای تعطیل در این محدوده ایجاد می شود، پیش بینی می شد، ادامه داد: ناگفته نماند در تمام منطقه 22 به ویژه در محدوده دریاچه خلیج فارس در مورد تراکم و حجم بارگذاری بحث ها و انتقادهای جدی داریم.اما این به معنی این نیست که بارگذاری صورت نگیرد بلکه باید بارگذاری به صورت کارشناسی صورت گیرد تا تداخل های ترافیکی را برای شهروندان ایجاد نکند.

دنیامالی با اشاره به این که دریاچه خلیج فارس برای تک تک شهروندان تهرانی یک فرصت تفریحی است، گفت: لذا باید حجم ترافیک، پارکینگ و حتی حمل و نقل عمومی برای تردد افراد فاقد وسیله نقلیه شخصی پیش بینی می شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: خوشبختانه موضوعات ترافیکی در این منطقه پیش از این که غیر قابل بازگشایی باشند مورد توجه قرار گرفته است.