توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8

مایکروسافت از ابتدای روز سیزدهم ژانویه 2016 بروزرسانی امنیتی ویندوز 8 را نیز متوقف خواهد کرد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که مگر ویندوز 8 هنوز جدید نیست؟ روال مایکروسافت همیشه اینطور بوده که سیستم عامل های خود را تا ده سال پس از عرضه پشتیبانی می کرده است.

با این حال، به نظر می رسد این تصمیم مایکروسافت ارتباط تنگاتنگی با ذات منحصر به فرد سیستم عامل های 8 و 8.1 داشته باشد. تفاوت ها میان این دو سیستم عامل آنقدر زیاد است که می توان آنها را دو سیستم عامل جدا از هم دانست.

بر همین اساس، با توجه به مشکلات متعددی که کاربران ویندوز 8 گزارش کرده اند، پیش بینی می شود که بسیاری از آنها تاکنون بروزرسانی ویندوز 8.1 را دریافت کرده باشند. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که همچنان از ویندوز 8 استفاده می کنید بد نیست که هرچه زودتر سیستم عامل خود را ارتقا دهید. 

این در حالی است که مایکروسافت چند روز پیش خبر از توقف پشتیبانی از نسخه های قدیمی تر مرورگر وب این شرکت، اینترنت اکسپلور،  را داده بود. بر همین اساس، از آغاز سیزدهم ژانویه پشتیبانی از نسخه های 8، 9 و 10 اینترنت اکسپلورر نیز به پایان می رسد.