حمله به مرکز سلامت ایران در سومالی+جزئیات

سید رضا رئیس کرمی با اشاره به تعطیلی مرکز سلامت هلال احمر ایران در سومالی اظهار داشت: به‌دنبال بروز درگیری‌های شب گذشته در سومالی، گروهی مسلح وارد مرکز سلامت هلال احمر ایران شدند و به‌دنبال این واقعه جمعیت هلال احمر ایران تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی فعالیت مرکز سلامت خود را در سومالی متوقف کند.

رئیس کرمی با اشاره به اینکه برخلاف آنچه در اخبار آمده است اموال مرکز درمانی هلال احمر ایران غارت نشده است، گفت: شب گذشته با هماهنگی هلال احمر سومالی از تمامی اموال مرکز درمانی هلال احمر ایران فهرست برداری و با همه پرسنل تسویه حساب شده و مرکز درمانی به هلال احمر سومالی تحویل داده شد.

به گزارش هلال احمر، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر تاکید کرد: رئیس مرکز درمانی هلال احمر ایران در سومالی در سلامت کامل است و امروز به کشور باز می‌گردد.

رئیس کرمی خاطرنشان کرد: همپنین طی هماهنگی به‌عمل آمده با هلال احمر سومالی و نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مقرر شد تا در صورت ارائه تضمین از سوی مقامات این کشور و بازگشت شرایط به حالت عادی، هلال احمر ایران بتواند خدمت انسان دوستانه خود را در آن کشور به مردم نیازمند ارائه دهد.