اوایل دی‌ماه جاری را البرزی‌ها به‌ویژه کرج نشینان با طعم آلودگی هوا آغاز کردند. روز نهم دی‌ماه کیفیت هوا به مرز هشدار رسید ولی اجرای طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس نیز دردی از این معضل دیرینه دوا نکرد.

البرزی‌ها پس از طی دهه اول دی‌ماه با طعم آلودگی هوا، یک‌هفته‌ای هوای پاک را تجربه کردند هنوز ریه‌ها پر نشده بود از هوای پاک که اوایل هفته جاری اداره کل هواشناسی استان البرز اعلام کرد به دلیل حاکم شدن جوی نسبتاً آرام، در شهرهای پر جمعت و صنعتی استان، آلاینده‌ها افزایش پیدا خواهند کرد.

اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز روز سه‌شنبه عدد شاخص کیفیت هوای کرج را ۱۱۵ اعلام کرد تا هوا برای گروه‌های خاص، سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی ناسالم شود. آسمان امروز کرج نیز با درصد بیشتری از آلودگی سیاه‌تر شد.

حسین محمدی مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست استان البرز  شاخص کیفیت هوای امروز چهارشنبه بیست و سوم دی‌ماه جاری در کرج را ۱۳۵ اعلام کرد و گفت: هوای کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است این در حالی است که شاخص کیفیت هوای کرج در روز گذشته ۱۱۵ بود.

شهروندان نظرآبادی از خانه خارج نشوند

محمدی در ادامه شاخص کیفیت هوای شهرستان ساوجبلاغ را ۱۳۵ اعلام کرد و گفت: کیفیت هوا در این شهرستان برای گروه‌ها حساس ناسالم است. این در حالی است که شاخص کیفیت هوای شهرستان ساوجبلاغ روز گذشته ۱۰۲ بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز شاخص کیفیت هوای شهرستان نظرآباد را ۱۵۵ اعلام کرد و افزود: کیفیت هوا در این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم است و این در حالی است که شاخص کیفیت‌های شهرستان نظرآباد روز گذشته ۱۲۸ بود.

به گفته محمدی شاخص کیفیت هوای شهرستان فردی ۱۴۳ است که هوای این شهرستان نیز برای گروه‌های حساس ناسالم است و این در حالی است که شاخص کیفیت هوای این شهرستان روز گذشته ۱۱۷ بود.

وی شاخص کیفیت هوای شهرستان اشتهارد را ۵۳ اعلام کرد و گفت: کیفیت هوای این شهرستان از روز گذشته در وضعیت سالم قرار دارد.

محمدی به بیماران قلب و ریوی، کودکان و سالمندان در همه شهرستان‌های استان به‌جز اشتهارد و طالقان توصیه کرد فعالیت خارج از منزل و یا محیط کار خود را متوقف کنند.

وی در پایان از شهروندان نظرآبادی خواست فعالیت خود را خارج از منزل متوقف کنند.