امید رضایی در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری اقدامات مهمی در راستای اهداف کلان انجام گرفته که اقدامات عمرانی، نوسازی و راه‌اندازی بخش‌های جدید درمانی از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به جزئیات اقدامات انجام گرفته گفت: کسب رتبه یک در ارزیابی ملی اعتباربخشی مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت از جمله موفقیت‌هایی بوده که اخیراً حاصل شده است به عبارتی شهریور ماه امسال بیمارستان رازی مورد ارزیابی وزارت بهداشت قرار گرفت که طی اعلام نتایج آن در هفته گذشته گرید A به این بیمارستان تعلق گرفت که این بیمارستان 77 درصد اعتبار با معیارهای وزارتخانه‌ای داشت.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی گفت: زیرساخت‌های مناسب به منظور پذیرش دانشجویان گروه پزشکی در این بیمارستان ایجاد شده و ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی از احداث و راه‌اندازی فاز دوم اورژانس با کمک خیرین خبر داد و اعلام کرد:‌زیباسازی محوطه و ارتقای زیست محیطی بیمارستان با کمک شهرداری انجام می‌شود، همچنین ساخت بخش آسایشگاهی 150 تختخوابی با کمک بنیاد خیریه مرحوم نظام‌مافی پیشرفت 90 درصدی داشته و بازسازی بخش درمانی و اداری ساختمان فارابی با استفاده از بودجه وزارتی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بازسازی و بهسازی فضای درونی و بیرونی آشپزخانه و سالن غذاخوری پرسنل در این مرکز انجام گرفته و بخش جدیدی به نام آبان در جهت ارتقا طرح تحول نظام سلامت تأسیس شده است.

رضایی با اشاره به اینکه یک ماه پیش مرکز تحقیقات بیماران اعصاب و روان برای این بیمارستان تأسیس شده است، گفت: تلاش می‌کنیم از امین‌آباد به عنوان یک برند مناسب توجه کنیم و این مرکز را به شهروندان معرفی کنیم.

وی گفت: به زودی باغ دوستدار سلامت، باغ کودک درون، پاتوق آرامش و ایستگاه دوستان در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی در حال حاضر هزار بیمار را تحت پوشش قرار داده و هزار پرسنل نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند البته این مرکز ظرفیت ارائه خدمات درمانی به 1500 بیمار را دارد.

رضایی افزود: بیماران در این مرکز به دو قسمت تقسیم شده که بخشی قابلیت‌های بازگشت به جامعه را نداشته و این مرکز خانه آنها محسوب می‌شود و همیشه مستقر در این مجموعه هستند. دسته دیگر از بیماران موقتی در این مجموعه بستری بوده که پس از درمان و بهبودی مرخص می‌شوند که به طور کلی بیماران مقیم و غیر مقیم در این مرکز در حال حاضر هزار نفر بوده که یک سوم از بیماران مقیم را زنان تشکیل می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه این مجموعه دولتی بوده و خدمات آن تحت پوشش بیمه است، گفت: بیماران یا خانواده‌های آنها تنها 6 درصد از هزینه‌ها را پرداخت کرده و بقیه بر عهده بیمه‌ها و وزارتخانه است ولی اگر بیمار بضاعتی نداشته باشد هیچگونه وجهی جهت درمان و بستری از آن دریافت نمی‌شود.

به گفته وی، هزینه هر ماه بستری در این مجموعه بیش از 200 هزار تومان است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی ادامه داد: مجموعه آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی در حال حاضر پیشرفته‌ترین مرکز درمانی اعصاب و روان به شمار رفته و تلاش می‌کنیم که بخش‌های مختلف این مرکز را گسترش دهیم.

رضایی در پایان ضمن انتقاد از سازمان محیط زیست تصریح کرد: هر روز حدود ساعت 12 زلزله‌ای در این مجموعه به وقوع می‌پیوندد که ناشی از انفجارهای انجام گرفته در کارخانه سیمان نزدیک مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی رازی گفت: بارها از سازمان محیط زیست دعوت کرده‌ایم که به این مرکز آمده و مشکل را بررسی کنند نامه‌ای به آقای مجابی معاون محیط زیست نوشتیم ولی ایشان تلفن دکتر حیدرزاده را برای ما پیامک کردند و زمانی که ما این موضوع را برایشان مطرح کردیم پاسخی نداده و ظاهراً به دلیل کثرت کار در این مرکز نیامدند.

وی افزود: انفجار روزانه در کارخانه سیمان مشکلات زیادی را برای پرسنل و بیماران به همراه داشته که لازم است این موضوع مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد.