سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش قرارگاه مرکزی تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با راه‌اندازی این قرارگاه آماری حدود 13 درصد کشفیات از نظر ریالی داشته‌ایم که این افزایش کشفیات در مبادی ورودی نشان از اقدامات مثبت ناجا است.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با بیان این مطلب که مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک موضوع چندبعدی است، افزود: باید همه دستگاه‌های مسئول با جدیت برای مقابله و مبارزه در این عرصه وارد شوند؛ اگرچه سهم ناجا، سهم قابل توجهی است و با عزم و اراده و قاطعیت در سراسر کشور این مقابله و مبارزه را انجام می‌دهد.

سردار اشتری با تأکید بر این مطلب که ما بیش‌تر به دنبال این هستیم که از ورود کالاها جلوگیری کنیم، تصریح کرد: ما در صددیم که با شبکه‌ها و باندها و افرادی که واردکننده اصلی قاچاق هستند، برخورد کنیم و با هماهنگی صورت‌گرفته در مجموعه‌های انتظامی، دریابانی و مرزبانی آمادگی لازم برای این اقدامات را داشته و داریم و شاهد اقدامات مثبتی نیز در این زمینه بوده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که قاچاق هم از نظر اقتصادی، امنیتی و هم به جهت سلامت برای کشور زیان‌ده است، اظهار داشت: بعضی از کالاهای قاچاق استاندارد نبوده و سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازند. بنابراین باید به جدیت با آنها برخورد شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به موضوع قاچاق سوخت پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در شهرهای جنوبی کشور انجام شده؛ یک سری از باندها و شبکه‌هایی که سوخت را به کشورهای همسایه قاچاق می‌کردند، شناسایی شده و با همکاری مراجع قضایی دستگیر شده‌اند.

سردار اشتری ادامه داد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اقدامات خوبی صورت گرفته؛ اگرچه کفایت نمی‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص پلمب صرافی‌ها اظهار داشت: با درخواست بانک مرکزی، هماهنگی با تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی محل‌های غیرمجازی که دایر شده و مبادرت به خریدوفروش ارز و سکه می‌کردند، پلمب شد؛ اگرچه قبل از پلمب توسط اصناف به این واحدها اخطار داده شده بود.

سردار اشتری یکی از اهداف ناجا را برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه‌درشت‌ها در امر قاچاق توصیف و خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی، گروه‌های عمده قاچاق را شناسایی و منهدم کرده‌ایم؛ اما اگر دستگاه‌های دیگر اطلاعاتی دارند به ما ارائه دهند، چراکه اولویت ما برخورد با اینهاست.