مجتبی شاکری در جریان دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گزارش کلی برنامه و بودجه 95 شهرداری تهران توسط قالیباف، اظهار داشت: انتظار ما این بود که شهردار تهران با توجه به اشرافی که بر بودجه دارند، تحلیلی از وضعیت سال جاری و وعده‌های داده‌شده مطرح کند تا مشخص شود در چه حوزه‌هایی پیشرفت و در چه حوزه‌هایی پس‌رفت داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ما همیشه در بحث بودجه بخشی از آن را در اختیار نداریم و مربوط به کار دولت است و زمانی که آن را وارد بودجه می‌کنیم درواقع خود را گرفتار می‌نماییم و این سؤال مطرح است که در بودجه 95 نیز چه فکری برای این مشکل شده است.

شاکری با اشاره به بدهی‌های دولت‌های گذشته اعم از دولت هاشمی رفسنجانی، دولت اصلاحات، دولت احمدی‌نژاد و دولت فعلی روحانی به شهرداری تأکید کرد: طبق گزارش 12 هزار میلیارد تومان این دولت‌ها به شهرداری بدهکار هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: ما در برنامه 5 ساله دوم، شهرداری را موظف کردیم که آیین‌نامه‌ها و سندها را برای انجام کارها ارائه کند که متأسفانه علی‌رغم تذکرات این سندها و آیین‌نامه‌ها آماده نشده است که امیدواریم این موضوع موردتوجه قرار بگیرد.

شاکری تصریح کرد: ما در برنامه 5 ساله دوم همچنین تأکید کردیم که نیازمند به پیوست‌های مطالعاتی و شاخص‌های ارزیابی هستیم که متأسفانه این نیز موردتوجه مسئولان شهرداری قرار نگرفته است، ضمن اینکه طبق گزارش ارائه‌شده از سوی شهردار تهران، 800 پروژه جدید در بودجه 95 لحاظ شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته با شهرداری قرار بود در 6 ماهه ابتدایی سال 94 بحث تفکیک سازمان فرهنگی، هنری شهرداری و معاونت امور فرهنگی شهرداری مشخص شود که با گذشت 10 ماه، هنوز این کار انجام نگرفته است.