پاتک پلیس به 300 اراذل و اوباش خطرناک

سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم در جلسه جنگ نرم با حضور روسای پلیس‌های تخصصی در قم اظهار داشت: همان طوری‌که دشمن در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی نسبت به انتشار اخبار واهی و به هم زدن بعضی فضای اجتماعی اقدام می‌کند پلیس هم به‌دنبال هم‌افزایی درون سازمانی و هماهنگی برای اطلاع‌رسانی به موقع به عموم مردم است.

 

وی با اعلام این‌که فعالیت‌های پلیس «فتا» در زمینه کشف و دستگیری مجرمان فضای سایبر به‌صورت گزارش خبری تولید و از سیمای استان پخش می‌شود، گفت: پلیس با افتتاح استودیو خبر قصد آن دارد که عملیات‌های خود را با تصویربرداری و مستندسازی به‌موقع به‌صورت گزارش خبری به سمع و نظر مردم برساند.

 

مجتبایی با تاکید بر ضرورت جریان‌شناسی توسط پلیس تصریح کرد: شناخت جریان‌های فکری به پلیس کمک می‌کند تا با هوشیاری اقدام‌های فضای سایبر را رصد و برای آن برنامه‌ریزی کند.

 

وی با هشدار به کسانی که خریدهای اینترنتی می‌کنند، گفت: سارقانی هستند که اجناس سرقتی خود را توسط تارنماهای تجاری در معرض فروش می‌گذارند که پلیس در این زمینه پیگیر است و تاکید می‌شود هم‌وطنان هیچ خریدی را بدون سند و مشخص بودن نام صحیح مالک و یا نشانی و شرکت به ثبت رسیده انجام ندهند و از صحت و سقم کالای مورد نظرشان اطمینان حاصل کنند.

 

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: توفیقات خوبی پلیس طی ماه‌های اخیر به‌دست آورده است که از آن جمله می‌توان به دستگیری قاتل، سارقان حرفه‌ای، کشف تعداد زیادی از خودروهای سرقت شده و استرداد آن به مالباختگان و دستگیری بیش از 20 سارق خودرو به همراه مالخران همچنین کشف و منهدم کردن باندهای قاچاق مواد مخدر و دستگیری بیش از 300 نفر اراذل و اوباش و قاچاقچیان اشاره کرد.